حناچی:
شهردار تهران با بیان اینکه ۲ بنای یادبود برای قدردانی از خدمات شهید سلیمانی در پایتخت احداث می شود، گفت: یکی بنای یادبودی به نام سرباز وطن در تپه‌های عباس‌آباد و دیگری بنایی در جوار دریاچه خلیج فارس است.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 04 January 2021

 

پیروز حناچی روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس افزود: بنا به عهدی که با اعضای شورای شهر داشتیم و بنابر پیشنهاد عتبات عالیات، این اقدام را اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی دستاورد انقلاب بود، اظهار داشت: این شهید از جمله جوانانی بود که امام راحل در سال ۱۳۴۲ گفتند همراهان من در گهواره اند و در واقع انقلاب و جنگ فرصت خدمت برای آنها ایجاد کرد.

حناچی ادامه داد: شهید سلیمانی پس از انقلاب از کارکردن در زمین کشاورزی تا عضو افتخاری سپاه و شرکت در دفاع مقدس حاضر شد.

به گفته وی، دوران هشت سال دفاع مقدس ذخیره خوبی برای روی پا ایستادن کشور و خود باوری افراد بود و شهید سلیمانی محصول این وقایع است.

حناچی با بیان برخی خصایل شهید سلیمانی و بیان اینکه این شهید تفکر راهبردی داشت، افزود: تبدیل تهدید به فرصت ماحصل اندیشه شهید سلیمانی بود و همواره می گفت این کار شدنی است به شرطی که نترسیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار دل نازک و رحیم در برابر فرزندان شهدا و نیروهای خود در عرصه جنگ و از همه مهمتر بی توجه به دنیای مادی بود و تاکید داشت که "کار را برای خدا انجام دهید آنکه باید ببیند، می بیند".

حناچی گفت: واکنش مردم ایران نسبت به شهادت ایشان عادی نبود و اینکه مردم در ساعت ۱۰ صبح در میدان انقلاب و در فشار جمعیت در معرض خفه شدن قرار بگیرند، عادی نیست.

وی گفت: کسانی که دوران دفاع مقدس را یادشان است بسیاری آرزو داشتند که کربلا را ببیند و باز کردن این راه افتخاری بود که شهید سلیمانی سهم عظیمی در آن داشت.

حناچی یادآور شد: فروتنی و ادب به پدر و مادر و افراد دیگر از خصوصیات اخلاقی شهید سلیمانی بود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که برای شخصیت ملی خود اقدامی انجام می دادیم و با کمک ستاد عتبات عالیات این کار را انجام خواهیم داد.

سردار سلیمانی در استکبار ستیزی در جبهه مقدم بود

رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت : سردار شهید سلیمانی در استکبار ستیزی در جبهه مقدم بود و بدون ترس هر جا که لازم بود حضور پیدا می کرد و همان طور که خودشان گفتند هیچ وقت به خود ترس راه نمی دادند.

محسن هاشمی همچنین از برگزاری جلسه صبح امروز با دادستانی تهران در مورد موضوعی مهم خبر داد و سپس به موضوع سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: وقتی ابتدا به زندگی ایشان و سپس به زندگی خودمان نگاه می کنیم می بینیم ایشان چقدر بزرگوارانه در تمام مقاطع مختلف زندگی کرده است و همیشه و در هر مقام و کاری که به ایشان محول شده موفق بیرون می آمدند.

وی ادامه داد: هیچ نقطه ابهامی در زندگی ایشان دیده نمی شود و تمام زندگیشان تلاش بود. به همین دلیل نیز مشاهده می کنیم که چگونه در جهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

هاشمی با ذکر خاطره ای از آخرین دیدار با سردار شهید سلیمانی افزود: زمان فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که مراسم وداع در جماران داشتیم ایشان وقتی آمدند به خانواده و مادر روحیه دادند و یک انگشتری هم به مادر هدیه کردند که در هنگام دفن از آن استفاده شود. خوشبختانه همان زمان به موقع از مساله استکبار ستیزی و صهیونیست ستیزی آیت الله هاشمی گفتند که خود مصداق این حرکت عظیم بود و از ابتدای حرکت انقلاب مد نظر همه بزرگواران قرار داشت و کتاب کارنامه سیاه استکبار ایشان خیلی مورد استقبال واقع شد.

هاشمی گفت: این بزرگوار در استکبار ستیزی در جبهه مقدم بود و بدون ترس هر جا که لازم بود حضور پیدا می کرد و همان طور که خودشان گفتند هیچ وقت به خود ترس راه نمی دادند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بعد از شهادت ایشان، شورای شهر فوری مصوبه ساخت یک المان و نماد را تصویب کرد و باید این نماد شهری تا امروز افتتاح می شد اما از آنجا که جناب شهردار تهران برگزاری روی مسابقه و گرفتن همه ایده ها حساسیت داشتند این اقدام به تاخیر افتاد. از همه می خواهم این نماد را زودتر تهیه کنند.

حاج قاسم مصداق آیات قرآنی بود

همچنین حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: حاج قاسم سلیمانی به آیات قرآن عمل می کرد و خود مصداق این آیات بود. خیلی ها تلاش می کنند مصداق یک آیه شوند اما این شهید عزیز مصداق خیلی از آیات بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی به آیات قرآن عمل می کرد و خود مصداق این آیات بود. خیلی ها تلاش می کنند مصداق یک آیه شوند اما این شهید عزیز مصداق خیلی از آیات بود و متوجه شد که به خاطر ایمان به خداست که استکبار به کشورهای اسلامی هجمه می کند، فرعون امروز کیست و چگونه از کشورهای عربی و اسلامی مثل دستمال کثیف استفاده می کند و دور می اندازند.

به گفته روشنی، امروز، غربی ها در تمام تحلیل هایشان نام حاج قاسم است یعنی او به تنهایی سرداری کرد، فرماندهی کرد و جبهه نظام سلطه را عقب راند او آرزو داشت در سرزمین عتبات به شهادت برسد و قبلا هم این را گفته بود چون او می گفت ما یک مسلمان جهانی هستیم و با استکبار جهانی مقابله می کنیم و سرانجام شیطان هم او را به شهادت رساند.

خاموشی گفت: دیپلماسی عزت مدارانه ما در گرو مقاومت امثال حاج قاسم است و امروز جهان سلطه عقب رانده شده است و آنها قدرتی در برابر قدرت نرم انقلاب اسلامی ندارند.

وی ادامه داد: آیات بسیاری در قرآن است که حاج قاسم مصداق آن آیات است. یک سال از شهادت این عزیز گذشت سالی که توام با اشک بود، ایشان بدل ندارد. خبر شهادت او که رسید در خانه های ما مردم می گریستند. او خیلی فهمیم، عاقل و با درک بود و خیلی دقیق به هدف زد اعتصام بالله را توصیه کرد که ولایت است. انشاءالله او مانند قبل از شهادت همچنان دستگیر نظام ما در مبارزه با ظلم و استقرار عدل باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار