مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک محموله قاچاق مرغ مینا با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در قم کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی افزود: این محموله که شامل ۳۳۰ مرغ مینا بود، در اتوبوس کرمان ـ تهران جاسازی شده بود که با هوشیاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی در یکی از مبادی ورودی شهر قم کشف شد.

وی با اشاره به بسته بندی و جابجایی بسیار نامناسب این پرندگان وحشی، خاطرنشان کرد: پرندگان کشف شده به دلیل نابالغ بودن و شرایط بد نگهداری، فعلا قابلیت رهاسازی در طبیعت نداشته و برای تیمار و نگهداری به باغ پرندگان قم سپرده شدند.

مدیرکل محیط زیست قم از پیگیری قضایی این تخلف زیست محیطی و برخورد جدی با متخلفان خبر داد و گفت: هرگونه شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

وی قاچاق جانوران وحشی را یکی از معضلات جدی محیط زیست در کشورمان دانست و گفت: متأسفانه عده‌ای دانسته و ندانسته این ظلم بزرگ را در حق حیوانات روا داشته و موجب ایجاد آسیب‌های جدی به محیط زیست در آینده می‌شوند.

مرغ مینا پرنده‌ای از خانواده سار بوده و دارای سر و گردنی سیاه رنگ و پشت و سینه قهوه‌ای رنگ است که در هنگام پرواز، لبه‌های دم و زیر بال‌ها به رنگ سفید دیده می‌شوند. منقار و پاهای مینا به رنگ زرد بوده و زیستگاه آن در دشت های باز و کم درخت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار