در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
استاندار تهران گفت: تعطیلی یکی دو روزه تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها در انتظار تایید معاون اول رییس جمهور است.
کد خبر: ۹۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 30 December 2020

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران در جمع خبرنگاران گفت: تعطیلی یکی دو روزه تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها در انتظار تأیید معاون اول رئیس جمهور است.

وی احتمال تأیید و اجرایی شدن تعطیلی یکی دو روزه تهران در هفته آینده را بالا توصیف کرد و افزود: افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان تهران قابل توجه است و اگر غلظت آلاینده‌ها به حدی برسد که با اقدامات انجام شده ایده آل نباشد تعطیلی یکی دو روزه در تهران خواهیم داشت.

استاندار تهران به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی این استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌های اداره هواشناسی نشان از افزایش غلظت آلاینده‌ها در این هفته و نیز روزهای ابتدایی هفته آینده دارد.

وی میزان از شکست رکورد میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران در ۲۰ سال اخیر خبر داد و گفت: میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران ۱۲۲ میلیون مترمکعب شده است اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می‌کند تا نیازمندی‌های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آنها شده، جبران شود.

استاندار تهران به تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای این استان پرداخت و گفت: مقرر شد کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا پخش می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود.

وی افزود: همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

محسنی بندپی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه‌هایی اتوبوس‌ها پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند و نیز قرار شد موتورهای فاقد معاینه فنی در تهران متوقف شوند چرا که منشأ ۱۰ تا ۱۲ درصد آلودگی هوای تهران موتورسیکلت‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار