رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: روند اعطای وام تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل جاده ای مسافر(به ازای هریک از کارکنان ۱۲۰ میلیون ریال ) و رانندگان این بخش ( هریک ۶۰ میلیون ریال ) ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا اسدی در همین رابطه بیان کرد: همچنین به رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای مسافر به ازای هرنفر ۶۰ میلیون ریال وام تسهیلات کرونایی پرداخت می‌شود .

وی شرط لازم برای پرداخت وام مذکور به شرکت‌های حمل و نقل جاده ای مسافر را بیمه بودن کارکنان و عدم تعدیل نیرو دانست و ادامه داد: شرط پرداخت وام مذکور به رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای مسافر نیز دارا بودن کارت هوشمند فعال است.

اسدی اعطای وام تسهیلات کرونایی را شامل تمامی شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای مسافر( اعم از ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری) دانست و یادآور شد: پرداخت این وام از خردادماه سال جاری آغاز شده و تا کنون ۱۶ شرکت حمل و نقل مسافر جاده ای در استان، به ازای ۳۵ تن از کارکنان خود وام تسهیلات کرونایی ( به ازای هر تن ۱۲۰میلیون ریال) دریافت نموده اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ( از خرداد ماه سالجاری تاکنون) افزون بر یک هزار و ۱۳۰ راننده بخش ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای مسافر موفق به دریافت وام ۶۰ میلیون ریالی شده اند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم در خصوص شرایط بانکی دریافت وام تسهیلات کرونایی بیان کرد: بهره وام مذکور ۱۲ درصد و بازپرداخت آن در اقساط ۲۴ ماهه است.

اسدی خاطرنشان کرد: متقاضیان واجد شرایط برای بهره مندی از وام تسهیلات کرونایی می توانند به سامانه اینترنتی kara.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی افزود: متقاضیان پس از ثبت نام و احراز شرایط آنان توسط مرجع ذی صلاح، از طریق سامانه پیام رسان برای مراجعه و دریافت وام خود به بانک عامل اطلاع رسانی می شوند.

۴۵ شرکت حمل‌ و نقل مسافر شامل ۴۳ شرکت داخلی و ۲ شرکت بین‌المللی در استان قم فعالیت می‌کند.

همچنین یک هزار و ۷۰۰ راننده حمل‌ونقل عمومی دارای مجوز و کارت هوشمند، چهار هزار و ۷۰۰ راننده باری و ۱۷۵ راننده وانت در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

۷۹۵ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر دراستان قم فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۵۷ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۳ سال، ۳۲۴ دستگاه مینی‌بوس با میانگین سنی ۲۲.۵ سال و ۲۱۴ دستگاه سواری کرایه با میانگین سنی ۱۱.۵ سال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار