استاندار آذربایجان شرقی گفت: از بدو مسئولیت خود در سمت استانداری، با پیگیری‌ها و جلسات تخصصی مختلف، اجازه ندادیم که حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 29 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح یک کارخانه لبنی در تبریز، افزود: با وحدت و همدلی مثال‌زدنی بین مدیران و همراهی ویژه سیستم قضایی با مدیریت ارشد استان، بسیاری از مشکلات بخش تولید رفع شده و تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد و در آستانه ورشکستگی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که شرایط کنونی، شرایط جنگ اقتصادی است، گفت: تحریم‌ها باعث تشدید مشکلات اقتصادی و فشار بیشتر بر روی مردم شده است و بدون شک، تلاش برای تولید داخلی و فعال کردن هرچه بیشتر کارخانه‌ها، نقش مهمی در کاهش مشکلات خواهد داشت.

وی با اشاره به جلسه اخیر سران قوا و تاکیدات مکرر رهبر انقلاب برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: اتفاق نظر موجود بین سران کشور به بخش‌های دیگر نیز باید تسری یافته و برای حل مشکلات اقتصادی جامعه، همه باید هم‌پیمان شوند.

پورمحمدی، هم‌چنین بر تقویت نگرش به ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: بدون شک، ما چشم انتظار بیگانگان نبوده و مشکلات کشور را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با همت، همدلی، غیرت و وحدت حل می‌کنیم.

وی افزود: هدف از تشکیل جلسات مختلف تسهیل و رفع موانع تولید، گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و سایر جلسات مشابه، تلاش عملیاتی برای رونق تولید است و در این مسیر، باید تمامی قوانین در راستای حمایت از تولید، تفسیر شود.

وی گفت: با تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مسئول، ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی، مجددا به چرخه تولید بازگشته و با اتخاذ تدابیر مناسب، از ورشکستگی برخی واحدها نیز جلوگیری شده است. این کارخانه لبنی، یکی از واحدهای تولیدی ورشکسته بود که با مساعدت دستگاه قضایی و همکاری دستگاه‌های مسئول، با مدیریت جدید به چرخه تولید بازگشته و برای 50 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی پس از این مراسم در یک کارخانه ریخته‌گری در محل شهرک صنعتی شهید سلیمی حضور یافت و ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف آن، یاد و خاطره کارگران حادثه انفجار مخزن در این کارخانه را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار