روحانی در جلسه هیئت دولت:
رئیس جمهور گفت: بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان در زمینه خرید واکسن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۲۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 23 December 2020

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در ایام میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) هستیم که ایام مبارکی برای همه پیروان این پیامبر بزرگوار و همه مسیحیان هم‌وطن ماست. جای تبریک برای بشریت است که این پیامبر، پیامبر صلح، دوستی و مهربانی بود؛ خوشحالیم آثار آن پیامبر بزرگ در زندگی و اذهان بخش بزرگی از بشریت تاثیرگذار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اخلاقی که در جوامع انسانی مشاهده می کنیم بخش بزرگی آن مدیون پیامبران آسانی و از جمله عیسی مسیح است، اظهار کرد: تولد و زندگی این پیامبر معجزه بود. این مسئله نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از خداپرستی، خدمت به هم‌نوعان است. بشارت پیامبر اسلام (ص) را او داد که به صورت صراحت در قرآن مجید آمده است.

وی گفت: ما علیرغم فشار‌های که از ناحیه تحریم، جنگ اقتصادی و هم از ناحیه کرونا داشتیم، حرکت‌های خوبی را در سایه ایثارا و فداکاری مردم شاهد بودیم.

روحانی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: این بودجه پیام‌های مهمی برای اقتصاد سال آینده دارد و امروز جامعه در عمل این پیام را دریافت کرده است؛ پیام بودجه این است که بودجه سال آینده با امسال و سال‌های قبلش متفاوت خواهد بود. سال بعد هم از لحاظ سیاسی و هم اقتصادی و هم از لحاظ تحولاتی که در بودجه عمرانی خواهد بود، متفاوت است. تقدیم لایحه بودجه انتظارات مردم را نسبت به سال اینده مثبت کرده است.

وی افزود: ما امروز در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود و آمار این ماه، این مساله را به ما نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور به جلسه مشورتی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: دیروز با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق و برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم و با مباحثی مطرح کردیم که نشان داد نظرات دو طرف در بودجه سال آینده به هم نزدیک‌تر شده است.

وی بیان کرد: در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای آینده نداریم حتی برای تولید و تهیه واکسن؛  ما در زمینه مقابله با کرونا پا به پا با دنیا پیش رفتیم حتی نسبت به برخی از کشور‌ها روند ما مثبت‌تر بود؛ در زمینه واکسن کرونا همه اقدامات انجام خواهد شد.

روحانی افزود: به مردم ایران این بشارت را می‌دهم که هم بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان در زمینه خرید واکسن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند، برنامه ریزی کرده‌اند، هم واکسن از خارج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هم امیدواریم واکسن داخل در ماه‌های آینده به تولید برسد؛ بنابراین نگرانی برای مردم نخواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از اهدافی که از آغاز دولت یازدهم دنبال کردیم بخش سلامت مردم است، گفت: در مجموع در طول این ۷ سال توان ما و تخت‌های بیمارستانی نسبت به قبل از سال ۹۲ دو برابر شده؛ یعنی ۳۶ هزار تخت جدید آماده شده است. ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی بازسازی شده است؛ توانمندی ما در بخش بهداشت و درمان در این دولت دو برابر کل تاریخ ایران است.

روحانی تاکید کرد: هدف و تلاش دولت از سویی کاهش آثار جنگ اقتصادی و از سوی دیگر پایان دادن به تحریم ظالمانه است. امیدواریم هر روز بتوانیم تحریم را بشکنیم؛ اگر تحریم را بشکنیم، صهیونیست‌ها و ارتجاع و تندرو‌های آمریکا را شکستیم. هر روز که پشتشان را به خاک بمالیم، شادمان‌تر هستیم.

وی افزود: برخی می‌گویند چقدر شما عجله دارید برای رفع تحریم که انگار این عده‌ای وضع‌شان خوب است؛ مردم روزانه و ساعتی فشار تحریم را تحمل می‌کنند، اما برخی اصرار دارند آمریکا تطهیر کنند و بگویند آمریکا خوب است و دولت بد است.

سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما دو موجود مجنون در تاریخ داشتیم که یک مجنون صدام بود که جنگ نظامی را به ما تحمیل کرد، یک مجنون دیگر هم ترامپ است که جنگ اقتصادی را تحمیل کرده است. ما در جنگ نظامی پیروز شدیم و در کنار هم متفق و متحد بودیم؛ صبر کردیم تا آن مجنون به دار آویخته شد؛ سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود. دیدیم که مردم ایران چطور با ایستادگی در مقابل آن‌هایی که می‌خواستند ما را بشکنند، آن‌ها را شکستند.

وی با بیان اینکه دیدیم ملت با مقاومت و ایستادگی‌شان کسانی که با غرور منتظر شکستن ملت بودند، آن‌ها را شکاندند، ابراز داشت: نگذاشتیم این جنگ اقتصادی به هدف خود برسد. همانطور که رهبری گفتند اثر تحریم را کاهش داده و باید از بین ببریم. بزرگترین هدف این بود که تحریم‌ها به هدف نرسد. هدف تحریم این بود که در همان سال اول به خیال خود پایان نظام را جشن بگیرند.

روحانی با اشاره به شکست آمریکا در مجامع بین‌المللی علیه ایران بیان کرد: آن‌ها منزوی شدند. هر وقت به سازمان ملل و مجامع بین‌المللی آمدند، دوستان سنتی‌شان آن‌ها را همراهی نکردند و اروپا هم حرف‌های آن‌ها را نپذیرفت. نگذاشتیم تحریم به اهداف خود برسد هر چند که مردم را آزار داد و باید تلاش کنیم آثار تحریم را کاهش دهیم.

روحانی اضافه کرد: اینکه امسال بتوانیم رشد اقتصادی مثبت داشته باشیم، معنای آن کاهش اثر تحریم است. اینکه امسال تولید را افزایش دهیم، معنای آن کاهش آثار تحریم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در کنار سلامت و معیشت مردم، هدف سوم ما رونق و جهش تولید است، یادآور شد: باید تولید را بالا ببریم. امروز شاهد حرکت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیان فعال هستند. سرمایه‌گذاری‌ها در مسیر درست قرار گرفته‌اند. در بخش‌های مختلف روابط ما با همسایگان و کشور‌های دنیا رو به رونق است.

روحانی افزود: جنگ قره‌باغ منتهی شد به اینکه مرز‌هایی که در اشغال بودند، آزاد شوند. آزادی سرزمین‌های جمهوری آذربایجان در تحرکات اقتصادی موثر بود که اولین آن، توافق درخصوص سد خداآفرین بود که از برق و آب آن استفاده کنیم. این سد می‌تواند ۱۲۰ هزار هکتار سرزمین ما را آبیاری کند.

وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن خواف – هرات هم گفت: در شرق هم آثار خوبی را شاهد بودیم. برای اولین بار با افغانستان از طریق ریل متصل شدیم. ان‌شاالله این ریل به مزارشریف رسیده و به آسیای مرکزی و ازبکستان می‌رسد. در جنوب شرق هم حرکت خوبی شروع شد. دو مرز توافق شد که یکی افتتاح و دیگری در آینده بازگشایی خواهد شد. روابط ما هم در شرق، هم در غرب و هم در شمال و هم در جنوب رونق می‌گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم دولت مبارزه با فساد و شفافیت است، گفت: کار این دولت در مبارزه با فساد و شفافیت را با گذشته مقایسه کنید. اولین کار بزرگ ما همین بود که فضای مجازی مناسب را در اختیار مردم، هم برای کسب و کار و هم اطلاعات قرار دادیم. اینکه وقتی بودجه را به نمایندگان تقدیم کردیم، به کل مردم هم تقدیم شد.

روحانی ادامه داد: این مسئله قبلا نبوده است. شفافیت امروز برای این بود که همه فعالیت‌های اقتصادی را در کنار مردم قرار دهیم. راه مبارزه با فساد شفافیت و مطلع بودن همه است. در زمینه دولت الکترونیک یکی از تلاش‌های ما این است که دولت الکترونیک در بخش‌های مختلف رشد کند.

راه مبارزه با فساد شفافیت است

رئیس جمهور ادامه داد: این مسئله قبلا نبوده که همه مردم بتوانند بودجه را مشاهده کنند و در مورد آن بحث کنند. این کار بی‌سابقه بوده است که کل بودجه در اختیار مردم قرار بگیرد. شفافیتی که امروز هم در خدمات و هم در اطلاعات و این که ما بتوانیم همه فعالیت‌های اقتصادی را از طریق فضای مجازی و از طریق دولت الکترونیک در اختیار مردم قرار دهیم راه مبارزه با فساد است. راه مبارزه با فساد شفافیت است و همه مطلع باشند و همه بدانند. همه بتوانند نقد و بیان کنند.

روحانی تاکید کرد: یکی از تلاش‌های ما این است که تا پایان این دولت، دولت الکترونیک در بخش‌های مختلف رشد کند که با این کار در سامانه تجارت، حمل و نقل، مالیات و انبار‌ها تحولی بزرگی خواهد شد. مردم در آینده نزدیک خواهند دید که همه کالا‌های موجود از روی کشتی گرفته تا انبار‌های مختلف اطلاعات آن‌ها در اختیار مردم است که این جلوی فساد را می‌گیرد و این را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ما در زمینه مبارزه با فساد چهار لایحه معروف به FATF را به مجلس ارایه کردیم که مجلس تصویب کرد و ۲ لایحه دیگر هنوز باقی مانده که دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه راهگشا است که آن بهترین راه مبارزه با فساد است یعنی جایی است که همه حرکت‌های مالی و پولی را روشن می‌کند. ممکن است بعضی‌ها خوششان نیاید، اما این راه مبارزه با فساد است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: با تاکید بر این که این دولت دو کار بزرگ انجام داد گفت:اول در زمینه موسسات اعتباری غیرمجاز بود. این موسسات غیرمجاز دکان‌های فساد بودند که دولت برای بستن آن‌ها هم از لحاظ مالی و هم از جهات دیگر هزینه‌های سنگینی تحمل کرد.

روحانی افزود: کار دومی که این روز‌ها تکمیل و نهایی شده است موضوع ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح است؛ که این کار هم بسیار مهم بود که همه بانک‌ها یکجا جمع شوند و شرایط بهتری پیدا کنند. برخی از بانک‌ها که دچار مشکل بودند با این ادغام همه بانک‌ها یک شرایط مالی شفاف‌تر و روشن‌تر و مطمئن تری هم برای نیرو‌های مسلح و هم برای مردم بوجود خواهد آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: از مبارزه با فساد گرفته تا چابک سازی دولت تا مساله کرونا و معیشت مردم و رونق تولید و مبارزه با تحریم و شکست تحریم همه این‌ها اهدافی است که تا روز‌های آخر دولت با کمک مردم و حمایت و ارشادات رهبر معظم انقلاب ادامه می‌دهیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار