تصویربرداری از صحنه تصادف در جاده خاوران منجر به تصادف زنجیره‌ای و همچنین مصدومیت تعدادی از سرنشینان این خودروها شد.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 15 December 2020

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز سه شنبه درباره جزئیات این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: ظهر امروز حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق جاده خاوران مقابل محله توتک به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود:‌ با حضور آتش نشانان مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سمند با ۲ سرنشین به هنگام حرکت و به دلایل نامشخص از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با تیر چراغ برق در محل متوقف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان این خودرو مصدوم شدند که مردی ۲۵ ساله بدلیل وضعیت وخیم راهی بیمارستان شد.

ملکی خاطرنشان کرد: برخی افراد با پارک کردن خودرو خود در حاشیه کناری محل حادثه مشغول تصویر برداری این تصادف بودند که ناگهان یک دستگاه کامیون کمپرسی با این خودروها برخورد کرد و این حادثه منجر به برخورد ۶ دستگاه خودرو با یکدیگر شد.

به گفته وی، در نهایت پنج سرنشین از جمله سه خانم و ۲ مرد دچار مصدومیت شدند که حال یکی از این مصدومان وخیم بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد:‌ در گذشته نیز شاهد ازدحام در حوادث مختلف تصادف و آتش سوزی ها بودیم که از شهروندان می خواهیم از ازدحام و ایستادن بی جا در محل تصادفات و سایر حوادث خودداری کنند؛ چرا که توقف بی جای افراد در محل حادثه تصادف کوچک منجر به وقوع تصادف بزرگی شد.

آتش سوزی در برج ۱۱ طبقه

وی در ادامه از حادثه آتش سوزی یک برج ۱۱ طبقه در شهرک غرب خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت ۲ بامداد در خیابان مهستان شهرک غرب به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی افزود:‌ با حضور آتش نشانان مشاهده شد که در طبقه روی همکف یک واحد ۱۶۰ متری آتش سوزی روی داده بود.

وی با بیان اینکه آتش در حال سرایت به سایر واحدها و همچنین دود بسیار غلیظی ساختمان را فرا گرفته بود گفت:‌ به گفته مالک در لحظات اولیه آتش‌سوزی به قدری شدت دود و حرارت زیاد بود که نمی‌توانستیم در محل حاضر شویم.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش‌ که از ۲ جهت انجام می‌شد، گروه‌های دیگر با دستگاه‌های تنفسی اقدام به جستجو در ساختمان و خروج و نجات دیگر اعضای ساختمان کردند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان توانستند در نهایت ۳۵ نفر از اهالی ساختمان را که در دیگر واحدهای ساختمان حضور داشتند و برخی از آنها نیز از سالمندان بودند و نمی توانستند به تنهایی تردد کنند را خارج کرده و این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت.

ملکی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی است بر لزوم راه اندازی سیستم ایمنی در ساختمان های بلند مرتبه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار