کتاب «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» به همت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) و به نویسندگی محمدمهدی سپهر و همکاران منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 15 December 2020

به گزارش تابناک قم، با توجه به تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی به‌منظور، ضربه زدن به پیکره اقتصادی کشور و تلاش برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی، لازم بود که ابعاد مختلف این جنگ تمام‌عیار رونمایی و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

کتاب حاضر، با عنوان «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» نتیجه ساعت‌ها میز نخبگی بین‌رشته‌ای، مصاحبه و مشاوره‌های متعدد است که به سرپرستی محمدمهدی سپهر و عبدالله نوری گلجائی و دیگر همکاران به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب دارای هشت فصل با عناوین، تعریف جنگ اقتصادی، چرایی جنگ اقتصادی، مدل‌های جنگ اقتصادی، زمینه‌های داخلی تسهیل‌کننده و تأثیرگذار بر جنگ اقتصادی، عوامل، موانع، بسترها و شیوه‌های جنگ اقتصادی، اهداف جنگ اقتصادی (تغییر در رفتار و ساختار جمهوری اسلامی ایران)، راهکارهای مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی و ابزارها و اهرم‌های مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی است.

با پیروزی انقلاب اسلامی اولین کشوری که به خصومت با این انقلاب نوپا پرداخت امریکا بود. این خصومت‌ها در دوره‌ها و دولت‌های متعددی که در انقلاب اسلامی روی کارآمدند مشهود است.

با رشد صنعتی و پیشرفت در حوزه‌های گوناگون مخصوصاً انرژی هسته‌ای دشمن به فراخور حال خود شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ملت ایران بکار بست و این تحریم‌ها در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه ادامه داشته است و هدف عمده تحریم‌ها نیز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تخریب، تضعیف روحیه، تغییر نگرش، تغییر محاسبات و تصمیم جامعه ایران و مسئولان ایرانی است که با شیوه‌ها، روش‌ها، ابزارها و سیستم‌های متنوع مالی و غیرمالی در حال انجام است.

درواقع، طراحی‌ها و استراتژی‌های «نظام استکبار» به رهبری آمریکا، هرچند با به‌کارگیری همه ابزارهای فشار اعم از تحریم، تهدید و مذاکره کلید خورده، اما دشمن از فهم این حقیقت ناتوان است که سنت الهی بر پیروزی جبهه حق بر باطل بنانهاده شده است و ملت مسلمان ایران اعتقاد راسخ دارد که باتدبیر، بصیرت و استقامت، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و مکر دشمنان ناکام خواهد ماند.

کتاب «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» کوشیده است تا ابعاد مختلف این موضوعات را موشکافی کرده و چهره حقیقی آمریکا را به نمایش بگذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار