وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه های جدید رئیس جمهور و ستاد اقتصادی دولت، گفت: این ابلاغیه ها که به پیشنهاد وزارت صمت و با تصمیم شجاعانه رئیس جمهور و همکاری بانک مرکزی بوده است، گره های بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را باز کرد.
کد خبر: ۹۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 10 December 2020

به گزارش تابناک فارس: علیرضا رزم‌ حسینی با اشاره به شرایط سختی که اکنون در آن قرار داریم، گفت: تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را به وجود آورده است که با همت تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و همراهی نظام، دولت و بخش خصوصی تاکنون با سربلندی از این شرایط عبور کرده‌ایم.

رزم حسینی اولویت این وزارتخانه را حمایت از فعالان اقتصادی دانست و گفت: به یقین این فعالان اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به آمار های صادراتی در چند ماهه اخیر اعلام کرد: به همت فعالان اقتصادی و با تصویب ابلاغیه‌های رئیس جمهور شاهد افزایش ۴۶ درصدی صادرات در مهرماه و افزایش ۹ درصدی صادرات در آبان ماه بوده‌ایم.

وزیر صمت بار دیگر بر تعامل با بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری در وزارت صمت بر ۳ نهاد استوار است که تشکل ها و بخش خصوصی، دولت و کمیسیون‌های تخصصی و مجلس این سه نهاد هستند و مطمئنا هیچ تصمیمی را بدون نظر کارشناسی بخش خصوصی انجام نخواهیم داد.

رزم حسینی همچنین با بیان اینکه رفع موانع تولید را در دستور کار داریم، افزود: اگر در قانونی ظرفیت انعطاف به سمت حمایت از تولید باشد، حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا مسیر تولید و اشتغال در کشور تسهیل یابد.

وزیر صمت جذب سرمایه گذاری را سبب اشتغال و توسعه دانست و گفت: کشور را همین کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ها می چرخانند.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه صادرات محدودیت هایی نداریم، تصریح کرد: در خصوص تجهیزات و لوازم مرتبط با کرونا فقط مجاز به ممنوعیت و محدودیت هستیم.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه در حوزه واردات نیز محدودیت نداریم، گفت: سامانه جامع تجارت فرصت بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی است و درب وزارت صمت برای همه فعالان اقتصادی همواره باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار