رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با تشدید تحریم ها حداکثر توان مهندسی داخلی برای خودکفایی در تامین قطعات بکار گرفته شد که با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی بیش از دو هزار و ۶۰۰ قطعه بسیار حساس و تخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخت داخل شده است.
کد خبر: ۹۲۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 10 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،سعید جعفری کرهرودی ، در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای متخصصین ساخت و تولید شرکت پتروشیمی شازند افزود:امروز با وجود تشدید تحریمها و تکیه بر توان داخلی متخصصان توانسته ایم گام های مهم و اساسی در هم پوشانی و هم افزایی نیازهای واحدهای تولیدی برداریم .
وی یادآورشد: بحث تحریم یکی از ویژگی هایش این بود که واحدهای تولیدی پتانسیل های یکدیگر را شناخته و درراستای تامین قطعات خود به توان داخلی اکتفا کردند .
وی افزود: اگر قبل از تحریم ها در مراودات بین المللی تامین برخی قطعات کار آسانی بود و برون سازی قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی امری محال به نظر می رسید اما امروز با وجود تشدید تحریم ها و فشارهای بین المللی نبوغ متخصصان داخلی به منصه ظهور رسیده و امروز درپتروشیمی شازند شاهد این رویداد مهم هستیم .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: متخصصان پتروشیمی شازند امروز توانسته اند بخش عمده ای از نیازهای خود را با مهندسی معکوس تولید کنند در حالیکه قبل از تحریم امکان تامین این قطعات تنها از طریق سازندگان اصلی میسر و ممکن بود که این امر یکی دیگر از مزیت های پنهان جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه کشور ما بود .
وی درباره نمایشگاه دستاوردهای متخصصین ساخت و تولید شرکت پتروشیمی شازندگفت : با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی بیش از دو هزار و ۶۰۰ قطعه بسیار حساس و تخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخت داخل شده است که با ساخت این قطعات ضمن لغو حدو ۷۵ تقاضای واردات تجهیزات از خارج از کشور حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد که این صرفه جویی ارزی با ساخت داخل قطعات تا پایان سال به ۱۲ میلیون یورو خواهد رسید.
جعفری کرهرودی یادآورشد : شناخت بیشتر از توانمندیهای صنایع داخلی و کمک و هم افزایی میان صنایع تولیدی و پشتیبان می تواند نوید بخش فردایی روشن برای حرکت شتابنده قطار تولید در مسیر توسعه اقتصادی باشد.
ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند هم با بیان اینکه با تشدید تحریم ها حداکثر توان مهندسی داخلی برای خودکفایی در تامین قطعات بکار گرفته شد گفت: با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی بیش از دو هزار و ۶۰۰ قطعه بسیار حساس و تخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخته شده است.
وی افزود: این قطعات در بخش هایی از صنعت پتروشیمی مثل بخش (ای-او)که مواد اولیه تجهیزات پزشکی را تولید می کند هم پرکاربرد است که هدف شدیدترین تحریم ها قرار گرفته و با بومی سازی و استفاده از تجهیزات داخلی تولید محصولات شیمیایی و پلیمری مجتمع تداوم داشته و در تامین نیاز کشور به این مواد اولیه حیاتی بخش درمان وقفه ای ایجاد نشده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه با ساخت این قطعات ضمن لغو حدو ۷۵ تقاضای واردات تجهیزات از خارج از کشور حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد یادآورشد: این صرفه جویی ارزی با ساخت داخل قطعات تا پایان سال به ۱۲ میلیون یورو می رسد.
ولدخانی ادامه داد:برای تامین نیاز کشور و با تلاش متخصصان کشور گرید "پلیمر پروپیلن اسپان باند" در این شرکت تولید شد که ماده اولیه پارچه، ماسک و گان پزشکی بود که تاکنون از کشورهای کره و ژاپن وارد کشور می شد.
وی با بیان اینکه در کشور سالانه حدود ۱۰ هزار تن از این ماده اولیه برای تولید ماسک ،گان و ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی نیاز است گفت: با ایجاد ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در پتروشیمی شازند ضمن تامین نیاز داخل شرایط صادرات این محصول هم فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار