سرپرست اداره هماهنگی، مشارکت ها و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام؛
سرپرست اداره هماهنگی، مشارکت ها و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال در مجموع ۳۱۵ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 30 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجید صابری اظهار داشت: این مبلغ از مخل بند ب تبصره ۱۶ اعتبارات ملی و در قالب تسهیلات به مددجویان پرداخت خواهد شد.

وی با ذکر اینکه تاکنون نزدیک به ۲۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار به بانک های عامل برای پرداخت به مددجویان تخصیص داده شده است، ادامه داد: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان برای طرح های خوداشتغالی ۴۰۰ میلیون ریال و برای طرح های کارفرمایی ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: سهم اشتغال مددجویان زیر پوشش در سال جاری ۸۵۰ نفر بوده که امسال تاکنون ۴۲۴ نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.

به گفته صابری، این تسهیلات بصورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بوده که برای ایجاد مشاغلی نظیر کسب و کار، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و غیره در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۱۵ میلیارد ریال به عنوان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی (بصورت بلاعوض) از محل اعتبارات ابلاغی تخصیص داده شده که فرآیند جذب و پرداخت آن با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان ها در دست اقدام است.

سرپرست اداره هماهنگی، مشارکت ها و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام اشتغال مددجویان را یکی از اولویت های اصلی بهزیستی برای استقلال فردی و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و افزود: این اداره کل به منظور ایجاد اشتغال پایدار مددجویان در کنار پرداخت تسهیلات آموزش های شغلی را از طریق تفاهم نامه با فنی و حرفه ای بصورت رایگان به مددجویان اراهی می کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار