یکی از فرماندهان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: ملت غیور و شجاع ایران با وحدت و انسجام دارای روحیه و تفکر بسیجی هستند از این رو ابرقدرت‌های جهان از قدرت و تفکر بسیج هراس دارند.
کد خبر: ۹۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 26 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ «حسین رخصی» با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته بسیج، افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، ملت ایران با هر آن چه که در اختیار داشتند، از قبیل سلاح های شکاری به میدان آمدند و در مقابل دشمن قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در طول سال های دفاع مقدس عمده نیروهای رزمنده ما بسیج مردمی بودند که بعد از سازمان دهی در قالب تیپ ها، گردان ها و لشکرها، عملیات های بسیار مهم و موثری را به وجود آوردند.

این رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: بعد از دفاع مقدس هم بسیج وارد عرصه سازندگی شد و می توان کمک به محرومان در مناطق محروم اشاره کرد که زیرساخت ها و بسترهای خوبی را فراهم کرد.

رخصی ادامه داد: ساخت و ساز مسجد و خانه های مسکونی برای محرومان و محرومیت زدایی از جامعه از اقدام های ارزشمند بسیج است.

او گفت: هم اکنون هم که در دهه پنجم فعالیت بسیج هستیم بسیجیان باید در عرصه اقتصادی حضور فعال تری نسبت به قبل داشته باشند و با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، بسیج هم باید نقش اساسی خود را ایفا کند زیرا در سال های دفاع مقدس، در مقابل یک ارتش تا دندان مسلح با حمایت های ابرقدرت های آن زمان غرب و شرق قرار گرفت و امروز هم می تواند همان بحث حماسه آفرینی و همان استقامت در مقابل دشمنان را به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: امروز آمریکا وارد جنگ اقتصادی با ما شده که در این عرصه ضرورت دارد بسیجیان حضور فعال تری داشته باشند.

رخصی اضافه کرد: تفکر و سلوک بسیجی باید در جامعه جاری شود و آن را در بین فرد فرد ملت ایران ترویج و تبلیغ کرد زیرا بسیجی پرکار، کم حرف و بی ادعا است و باید رسانه ها حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف را به تصویر بکشند و در معرض دید ملت ایران قرار بدهند.

او گفت: بسیج در هر عرصه ای که وارد شده سربلند بیرون آمده چون خدمات بسیج داوطلبانه و اعتقادی است.

وی ادامه داد: بسیجیان از ابتدای بحران کرونا تاکنون توانسته اند خدمات عام المنفعه و رایگان به جامعه مانند توزیع بسته های غذایی، تهیه و توزیع ماسک رایگان، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها، محله ها و خدمات داوطلبانه به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها و در بحث کمک های مومنانه ارایه دهند.

او افزود: همان طور که بسیج در سال های گذشته در بحث فلج اطفال وارد شد و توانست موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی به دست آورد و فلج اطفال را از مردم ایران دور کرد اگر امروز هم در عرصه کرونا بسیج وارد بشود به طور قطع با سربلندی بیرون خواهد آمد و در بحث بهداشتی هم مردم می توانند از خدمات بسیج بهره مند بشوند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار