رییس دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین امل امسال هم در ردیف یک درصد دانشمندان برتر جهان قرارگرفت
کد خبر: ۹۱۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 17 November 2020
داوددومیری،گنجی رییس دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین امل ازاساتید و نخبه علمی ایران امسال هم  با تصاحب رده های بالای جهانی نام ایران و ایرانی را در دنیا طنین انداز کرده اند.
 
چندین سالی است با اعلام لیست ۱۰۰ دانشمند علمی برتر دنیا، نام رییس دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین امل جلب توجه می کند.
 
دکتر داوود دومیری گنجی استاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل   در چند سال اخیر پای ثابت لیست چهره های برتر علمی دنیا است
 
فارغ از افتخار آفرینی دانشمندان ایرانی در میان چهره های مطرح علمی دنیا، حضور مستمر این استاد گواه وجود نیروهای توانمند و شایسته دانشگاهی در دانشگاه های ایران دارد.
 
مهم ترین تفاوت جوامع گوناگون امروز در نیروی انسانی دانشی و کارآمد آن است، بدون شک وجود این اساتید ارزشمند هم یک فرصت است و هم یک تهدید!
 
اگر آنطور که شایسته است به رسالت تولید دانش و دانشمندان شایسته این مرز و بوم بها داده شود و حمایت های لازم و کافی و بستر سازی برای تولید علم از سوی این نخبگان فراهم باشد یقینا شاهد توسعه علمی کشور و همچنین نخبه پروری در دانشگاه ها خواهیم بود.
 
از سویی شاید حضور افرادی همچون دومیری گنجی و دهقان یک تهدید باشد، تهدید از این بابت که بی توجهی به اقدامات ارزشمند این نخبه های علمی جهانی می تواند زمینه ساز رکود استعدادها در کشور را فراهم آورد، چرا که نوع رفتار با اینچنین دانشمندان مطرح می تواند انعکاس نگاه کشور به نخبه ها و ارزش و قرب دانش برای مسئولان به شمار رود و اگر این ظرفیت ها مغفول بمانند بدون شک باید منتظر رکود علمی ایران بود.
 
 آینده این کشور در گرو توسعه و پیشرفت نیروی انسانی ارزشمند آن است، قطعاً توجه و نگاه ویژه به دومیری گنجی ها و دهقان ها می تواند راه روشن آینده ایران اسلامی را هموارتر و مطمئن تر سازد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار