استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران فعلاً منتفی است، گفت: متأسفانه هنوز در استان تهران میزان پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا از میزان ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها بیشتر است.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 08 November 2020

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای شهر تهران، اظهار کرد: برای تعطیلی دو هفته‌ای تهران پیشنهادی داده شد، اما زمانی که ابعاد تعطیلی بررسی شد تصمیم گرفته شد که فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود.

وی گفت: ۴۳ شهرستان استان تهران که در ابتدا اسامی آن‌ها اعلام شد و ۴۴ شهرستان دیگر هم بعداً به آن‌ها اضافه شدند، مشمول این تصمیم شدند. این کار را اجرا می‌کنیم تا تأثیر آن را بر روی شیوع ویروس کرونا بررسی کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: در دو سه روز آینده وزارت کشور و بسیج طبق تفاهم نامه‌ای اقدامات مربوط به پیشگیری، شناسایی به هنگام، غربالگری و قرنطینه و اقدامات حمایتی از افراد نیازمند را اجرا خواهند کرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: اقدامات دیگری که باید انجام شود افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

وی یادآور شد: متأسفانه هنوز در استان تهران میزان پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا از میزان ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها بیشتر است.

استاندار تهران بیان کرد: امروز میانگین بستری بیماران کرونایی در تهران ۶۴۰۰ نفر است که روند آن نسبت به چند روز گذشته به صورت کمی، افزایش تدریجی داشته است. وزارت بهداشت اعلام کرده که از دیروز انجام تست‌های PCR از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

محسنی بندپی عنوان کرد: این افزایش نکته‌ خوبی است که شناسایی به هنگام افراد را بیشتر می‌کند و مداخلات ما اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران فعلاً منتفی است، گفت: شناوری ساعات کاری بحثی است که مطرح شده، اما در مراکزی که ارباب رجوع دارند نمی‌توان این طرح را اجرا کرد.

استاندار تهران مطرح کرد: این طرح خیلی اثر بخشی ندارد و این گونه بحث‌ها بررسی شده و نکات مثبت آن‌ها کمتر از نکات منفی در کنترل شیوع ویروس کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار