رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار نمایان است و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک هفته، قیمت بیشتر کالاها کاهش یابد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 08 November 2020

قاسم نوده فراهانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش نرخ ارز بر بازار تاثیر گذاشته به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر کاهش نرخ مسکن، قیمت خودروهای ایرانی از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و برخی از خودروهای خارجی ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز بازار دچار تلاطم شده بود، ابراز امیدواری کرد تا با کاهش و ثبات قیمت ارز و تاثیر آن بر کالاها، قدرت خرید مردم هم افزایش یابد.

«فراهانی» اظهار داشت: زمانی که قیمت ارز ثابت شود، ریسک تولیدکنندگان و تاجران برای قیمت‌گذاری کالا کاهش می‌یابد و علاوه بر آن مردم نیز می‌توانند برای وضعیت کاری خود برنامه‌ریزی کنند؛ از سوی دیگر با تشدید نظارت و بازرسی‌ها، قیمت کالاها در بازار به ثبات می‌رسد.

بانک مرکزی امروز، ۱۸ آبان‌ماه نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده و اصلی کشورها را اعلام کرد که به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، نرخ همه ارزها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

پلمب ۲۰۰ واحد صنفی تهران

رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید: صاحبان بیش از ۲۰۰ واحد صنفی در تهران که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نمی‌کردند پلمب شد.

به گفته وی فعالان ۷۰۰ واحد صنفی در تهران نیز که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی‌توجه بودند، اخطار دریافت کردند.

نوده فراهانی بیان کرد: اصناف باید دستورهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند در غیر اینصورت بعد از یکبار تذکر، صنف آنها پلمب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رستوران‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، تریا، فست‌فودها، گرمابه، سونا و ماساژ از جمله اصناف پرخطری به شمار می‌رود که این روزها تعطیل است.

به گزارش ایرنا از ۲۰ آبان به مدت یکماه  و تا ۲۰ آذر محدودیت فعالیت از ساعت ۱۸ به بعد اعمال و همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری تعطیل می شود؛ مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه ها، مراکز آتش‌نشانی، امداد و نجات، آمبولانس‌ها، خدمات سرویس‌های عمومی آب و برق و تلفن و سوپری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار