رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به شهردار برای اجرایی نکردن مصوبات شورا در زمان مشخص تذکر داد و خواستار تهیه فهرستی از مصوبات شورای شهر که به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده‌است، شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 08 November 2020

«محمد جواد حق‌شناس» روز یکشنبه در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه تذکر من به شهردار و هیئت رئیسه شورای شهر مربوط است، گفت: اعضای شورای شهر زحمات بسیاری می‌کشند و مصوبات و ضوابطی را در قالب لایحه و طرح به نتیجه می رساند اما بعد از تصویب و ابلاغ انتظار اجرا و پیگیری مصوبات وجود دارد.

وی افزود: شهردار تهران موظف است مصوبات شورا را در زمان قانونی به واحدهای اجرایی ابلاغ و آن را اجرا کند.

حق شناس گفت: در برخی موارد از جمله مصوبات و نامگذاری شورای شهر مشاهده می‌شود که این مصوبات توسط شهردار به واحدهای اجرایی ابلاغ شده و با گذشت چند ماه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گفته وی این رویه بر خلاف قانون و ضوابط است و ادامه تخلف قابل قبول نیست.

عضو شورای شهر تهران از هیات رئیسه شورای شهر خواست، فهرستی از مصوبات شورا که به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده را تهیه کند و اقدام لازم برای اجرای آن را انجام دهد.

در نشست امروز شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص انتخاب  2 کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا(س)، 2 کارشناس برای عضویت در شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر  2 کارشناس برای عضویت در شورای سازمان زیباسازی شهرداری، 2 کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر، 2 کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهر و انتخاب  2 کارشناس برای عضویت در شورای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری در دستور جلسه قرار دارد.
همچنین در این نشست، گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای سال مالی 1399» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نیز گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران برای سال مالی 1399» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه قرائت و بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار