معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: گاهی برخی از تصممیات خارج از اختیار مسئولان در سطح استان است، در سطح کلان پیگیر مشکلات هستیم و با تمام توان مایحتاج مردم را تأمین می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 07 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری اظهار داشت: اخلال در بازار تولید و توزیع و تأمین مایحتاج مردم قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست، اما نگاه حمایتی خود را در ساماندهی وضعیت بازار فعلی داریم، قطعاً در این راه مشکلات فنی و اجرایی وجود دارد و ما بر تصمیمات منطقی و در نظر گرفتن همه شرایط تأکید داریم.

معاون استاندار قم ادامه داد: وقتی 50 درصد نهاده توزیع می‌شود، 50 درصد نیز مرغ باید تأمین شود، گاهی برخی از تولیدکنندگان با هر نوسانی تهدید به تعطیلی می‌کنند، در حالی که در این جنگ اقتصادی وظیفه‌ای سنگین برعهده داریم و ما نیز به حد توان و در چارچوب قوانین، اقدامات حمایتی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی و توزیعی و خدماتی نباید از چرخه فعالیت خارج شود و لطمه ببیند و ما براساس قانون حمایت‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم و با برنامه ریزی دقیق حرکت می‌کنیم، اولویت اول ما حمایت از واحدهای داخل استان است و اجازه نمی‌دهیم خللی در تولید و اشتغال و تأمین مایحتاج مردم ایجاد شود.

غضنفری بیان کرد: بسیاری از مصوبات به صورت فوق‌العاده پیگیری می‌شود و اخیراً نیز برای  تنظیم بازار مرغ برای واردات این محصول مورد نیاز به استان تلاش کردیم.

وی در مورد برخی از مشکلات در بخش کشتار مرغ عنوان کرد: هزینه کشتار در قم باید به گونه‌ای باشد که ارزان‌تر از تهران تمام شود و مرغدار برای کشتار مجبور به خروج مرغ از استان نشود، چرخه کشتار بحث بهداشتی است و تصمیم با تنظیم بازار نیست اما در این باره مشکلاتی وجود دارد که باید پیگیری شود.

معاون استاندار قم ادامه داد: برخی مشکلات موجب برهم خوردن بازار می‌شود که به طور جدی نیاز به ارزیابی دارد، تنظیم بازار باید به نفع تولید و توزیع و نیاز مردم باشد و از مسیر اتحادیه و امور دام پیگیر مشکلات شد و تغییرات قیمت در سطح شهر باید کارشناسی شود و تعدیل را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه مسئول نظر می‌دهد و بخش خصوصی نیز باید نظرات را در فرآیند فعالیت‌ها در نظر بگیرد، رویکرد مهم دولت حمایت از بخش خصوصی در توسعه تولید و کاهش تنش در بازار است و در تقویت تولید و توزیع و تأمین مایحتاج مردم تلاش می‌کنیم.

غضنفری عنوان کرد:گاهی برخی از تصممیات خارج از اختیار مسئولان در سطح استان است، در سطح کلان پیگیر مشکلات هستیم و با تمام توان مایحتاج مردم را تأمین می‌کنیم، درصدد تعطیلی واحد تولید و توزیعی و بیکاری نیستیم و خط قرمز ما تعطیلی واحدهاست و با روش‌های مختلف در جهت حمایت هستیم و مدیران را ملزم به رفع مشکلات و موانع در مسیر تأمین مایحتاج مردم کرده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار