شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان گفت: برای سیل‌های دوره ای ۲۵ و ۵۰ ساله پایتخت نیاز به آمادگی لازم داریم و در پی ایجاد این آمادگی هستیم.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 04 November 2020

 «پیروز حناچی» روز چهارشنبه در مراسم بازدید و بهره‌برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان با اشاره به اهمیت جمع آوری آب‌های سطحی با توجه به در پیش بودن فصل بارش، اظهار داشت: جمع آوری آب‌های سطحی مقوله بسیار مهمی است و تهران باید برای سیل‌های دوره ای ۲۵ ساله و ۵۰ ساله آمادگی داشته‌باشد.  

وی افزود: فراتر از این مساله، باید یک قدم جلوتر رفت و کاری کرد که آبهای سطحی که مایه حیات است برای گذران اوقات فراغت و بهبود زندگی مردم، به شهر برگردد.

حناچی یادآور شد: من در زمان سیل سال ۱۳۴۰ که رودخانه‌های تهران طغیان کردند و آب تمام سطح شهر را گرفت، خردسال بودم و به یاد دارم که خیابان حبیب‌الله که رودخانه بود، طغیان کرد و خانه‌های اطراف را سیل برد.

وی با بیان اینکه بعد از آن سیل بود که شبکه آب طراحی شد تا آب های سطحی به سه مسیر هدایت شوند، گفت: اگر بتوان از آبهای سطحی در محدوده شهر استفاده کرد، به طراوت شهر کمک می‌کند و در برخی مسیرها این کار را به راحتی می توان انجام داد؛ برای مثال در مسیر آب از اوین تا پارک گفتگو می توان این کار را انجام داد.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های شرکت خاکریزآب گفت: فعالیت های این شرکت و پیمانکاران در حوزه جمع آوری آب های سطحی و هدایت آب از شهر به بیرون زحمات فراوانی دارد که تنها در مواقع خطر، ارزش و اهمیت خود را نشان می‌دهد و باید قدردان این تلاش‌ها بود.

وی تاکید کرد: لایحه سازمان آبهای سطحی را هم به شورای اسلامی شهر ارائه کرده‌ایم که امیدواریم به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا، آخرین سیل بزرگ تهران مربوط به تابستان سال ۶۶ است که بر اثر آن بخش‌هایی از تجریش آسیب دید.

احتمال سیل در نیمه اول سال بیشتر است

«حبیب پوش پارس»، مدیرعامل شرکت خاکریز آب متعلق به شهرداری تهران نیز در این بازدید، به ارائه توضیحاتی درباره پروژه پرداخت و گفت: بعد از سیل سال ۱۳۴۰ که همه معابر تهران درگیر سیلاب شد، برنامه‌هایی برای هدایت آب‌های سطحی از شهر آغاز شد و یکی از آمارهای جالب هم این است که از ۱۸ سیلی که در تهران آمده  ۱۵ سیل مربوط به نیمه اول سال است.

وی گفت: در برنامه سوم توسعه قرار بود که ۴۱.۵ کیلومتر کانال اجرا شود که این کار انجام شده‌است در این پروژه که امروز افتتاح می‌شود دو هزار و ۳۷۵ متر از شبکه مدیریت سیلاب که از تقاطع بزرگراه آزادگان عبور می‌کند، آبگیری می‌شود و تا پایان سال هم هر ماه قسمتی از شبکه مدیریت سیلاب در تهران بهره‌برداری خواهد شد.

«صفا صبوری دیلمی»، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این بازدید گفت: این پروژه فاز اول یک پروژه سه گانه است که برای شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که به جهت اهمیت این موضوع برای شورای شهر تهران و شهرداری، این مبلغ تامین شده‌است.

انتقاد از نداشتن پیوست خدمات اجتماعی در پروژه‌های شهری

«سیدمحمد فیاض»، شهردار منطقه ۱۹ تهران هم در این مراسم از این که پروژه های بزرگ، پیوست خدمات اجتماعی ندارد، انتقاد کرد.

وی گفت: چرا باید پروژه‌هایی مثل بزرگراه آزادگان پیوست اجتماعی نداشته باشد، تمامی پروژه‌های شهرداری پیوست‌های متعدد دارند اما پیوست خدمات اجتماعی ندارد و وقتی اجرا می شوند در حوزه‌هایی مثل انتقال آب‌های سطحی به مشکل می‌خوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار