رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمانان، آزادی بیان نیست.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 01 November 2020

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در ابتدای دویست و چهل و ششمین جلسه شورا، ایام ولادت خاتم الانبیا، محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت را گرامی داشت و گفت: رسول اکرم، برترین خلقت خداوند در جهان و مصداق انسان کامل و جانشین خداوند بر زمین است.

وی افزود: قرآن، اخلاق پیامبر را یکی از برجسته ترین خصوصیات و ویژگی‌های ایشان می‌داند، اخلاقی که در سعه صدر و تحمل بی نظیر سختی ها، تندی ها و ناملایمات در راه ماموریت عظیم رسالت تجلی یافت.

هاشمی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)، با این اخلاق نیکو و مکارم اخلاقی توانست ماموریت بزرگ رسالت را به نتیجه برساند و در سخت‌ترین سرزمین ها و خشن‌ترین مردمان، دین مهربانی، مدارا و نیکوکاری را ترویج کند.

به گفته وی، رسول خدا، پاسخ بدی را با نیکی، اهانت را با احترام، دشنام را با سلام، زشتی را با زیبایی و خشونت را با مهربانی می‌داد و با این سیره بزرگترین دشمنانش راهی جز گرویدن به اسلام نداشتند.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه در ایام ولادت این یگانه تاریخ بشریت، شاهد دو پدیده زشت هستیم، گفت: نخست توهین به مقدسات و اعتقادات یک ونیم میلیارد مسلمان، از سوی برخی جریانات مشکوک با حمایت های دولتی در غرب، که به نام آزادی بیان، حریم اعتقادات امت بزرگ اسلام را نقض می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این توهین در حالی است که دین اسلام توهین به مقدسات مشرکین را نیز برای مسلمانان نهی و همواره دعوت به جدال احسن، گفتگو و محترم شمردن شخصیت و اعتقادات انسان ها و استفاده از ابزار دلیل و منطق بجای توهین و تمسخر نموده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدیهی است که آزار و رنجاندن صدها میلیون مسلمان و تحریک عواطف و احساسات پاک دینی آنان، هرچه باشد آزادی بیان نیست، آزادی بیان در بستر گفتگو و عقلانیت و احترام به یکدیگر مفهوم پیدا می‌کند نه اهانت و تحریک و تحقیر دیگر انسان‌ها.

هاشمی با بیان اینکه، دومین پدیده زشت، رفتار خشونت آمیز گروهی از متحجران به نام اسلام و دامن زدن به اسلام هراسی از سوی این گروه است، گفت: گرچه ایجاد و تقویت و توسعه این فرقه‌های انحرافی در جهان اسلام در دهه‌های گذشته با حمایت برخی دولت‌های عربی و سرویس های امنیتی غربی انجام شده‌است اما حفظ هوشیاری ملت های اسلامی در دوری جستن از این رفتارها و تاکید بر پاسخ های مدنی، قانونی و اخلاقی به اهانت‌های انجام شده به پیامبر اکرم(ص) امروز برای دفاع از هویت اسلامی و نبوی ضروری است.

هشدار پاندمی کرونا

رییس شورای اسلامی شهر تهران در سخنان خود نسبت به وضعیت پاندمی کرونا در تهران هشدار داد و اظهار داشت: میزان تلفات کرونا در تهران، در دهه نخست آبان، بیش از سایر علل مرگ بوده‌است و مقایسه آمار مرگ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش حدود ۱۰۰ درصدی است.

وی افزود: تلفات کرونا در هشت ماهه نخست سال جاری در تهران، از میزان ماه های اوج انقلاب اسلامی بیشتر بوده‌است و متاسفانه برخلاف موج نخست و دوم کرونا که پس از اوج گیری دچار کاهش شد، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده‌است و اگر اقدام موثری برای مهار آن انجام نشود، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران، به تفاهم خوبی در جهت راهکارهای مهار موج سوم کرونا دست پیدا کردیم که طی نامه مشترکی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهیم داد.

در نشست امروز  شورا یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت موزه های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران و یک فوریت طرح تأسیس خانه تهران مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات عارضه سنجی ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان های با نرخ سفر سازی بالا (بزرگ مقیاس بررسی شده و گزارش کمیسیون های (شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل _نظارت و حقوقی)،  لایحه شهردار تهران در خصوص (برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه) بررسی می‌شود و گزارش کمیسیون های (برنامه و بودجه _سلامت _محیط زیست و خدمات شهری فرهنگی، اجتماعی) بررسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار