نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع ۱۲۶ میلیارد تومان مالیات اخذ شده در کل کشور، ۶۸ هزار میلیارد تومان مربوط به استان تهران است ولی این مالیات اخذ شده، در خود استان هزینه نمی‌شود و این امر محرومیت و محدودیت‎‌های استان را افزایش داده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 01 November 2020

«حسین نوش‌آبادی» روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: شهر تهران، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر ایران و یکی از کلان‌شهرهای بااهمیت منطقه خاورمیانه بوده که به دلیل مرکزیت سیاسی، قطب‌اقتصادی، اداری و علمی کشور ایران است و مهم‌ترین نهادهای حاکمیتی، دولتی و قضایی در آن قرار دارد.
وی اظهار کرد: وسعت و موقعیت ویژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی و علمی شهر تهران و تمرکز امکانات در آن سبب شده تا بسیاری از مردم سایر نقاط کشور، به این شهر مهاجرت کنند و به تدریج در آن ساکن شوند که این امر در کنار آنکه موجب رونق شهر شده، مشکلات مختلفی از جمله افزایش بی‌رویه جمعیت، ترافیک، رشد حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا، تنوع آداب و فرهنگ‌ها شده و اداره و مدیریت مطلوب پایتخت و شهرهای پیرامونی را با مشکلات متعددی مواجه کرده‌است. 
نوش آبادی افزود: استان تهران با وجود نام پرآوازه‌، برخورداری از ۱۷ درصد جمعیت کشور و جمع آوری ۶۸ هزار میلیارد تومان مالیات از مجموع ۱۲۶ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده در کل کشور، از مشکلات دیرینه و عمیقی رنج می‌برد که رفع آن به همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های استانی و کشوری نیاز دارد.

استان تهران پس از سیستان و بلوچستان بیشرین مشکل حوزه آب را دارد

وی یکی از مشکلات عمده استان تهران را در حوزه تأمین آب یاد کرد و افزود: استان تهران پس از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین مشکل را در حوزه آب دارد.
وی اظهار کرد: تهران با برخورداری از حدود ۲۰ درصد از جمعیت ایران،۳میلیون خودرو، ۳۰ هزار واحد صنعتی، ۱۳۴ شهرک، ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، شرایط زیستی مطلوبی را برای ساکنین خود بوجود نیاورده است به‌طوریکه صرف نظر از مسائل حاد تامین آب، دفع فاضلاب و رفت و آمد، این شهر را به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای بزرگ جهان تبدیل کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا و ترافیک، اصلی‌ترین مشکلات پایتخت از نگاه شهروندان تهرانی است.
وی افزود: تردد روزانه بیش از سه میلیون دستگاه اتومبیل و ۲ میلیون موتورسیکلت در تهران به تنهایی کافی است تا مسوولان شهری تهران بخش قابل توجهی از طرح‌ها و برنامه‌های خود را به روان‌سازی ترافیک و تسهیل مسافرت‌های درون شهری اختصاص دهند.
نوش‌آبادی اظهار کرد: در حوزه خدمات درمانی، استان تهران با مشکلات عمده‌ای مواجه است و حتی بیمارستان‌هایی که در شهر تهران به کل مردم ایران خدمات ارائه می‌دهند، در شاخص تخت‌های بیمارستانی به متوسط کشوری هم نمی‌رسد.

پس از استان البرز، تهران بیشترین تراکم دانش‌آموزی در مدارس را دارد

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس افزود: در حوزه فضای آموزشی نیز استان تهران با مشکل مواجه است و هم اکنون پس از استان البرز، بیشترین تراکم دانش آموزی مربوط به این استان است.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون ۳۴ دانش آموز در شهر تهران در هر کلاس‌های درس حضور دارند.
وی تأکید کرد: رفع مشکلات امروز تهران به عزم جدی تمامی مسوولان به ویژه مسوولان کشوری دارد تا با برنامه‌ریزی جامع، علاوه بر شهر تهران، مشکلات کل استان برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار