علاوه بر گروه های سه و چهار ، برای گروه دو نیز در آذربایجان غربی محدودیتهای جدید از چهارشنبه 14 آبان اعمال می شود.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 01 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه از عملکرد جهاد گونه کادر درمان در مقابله و درمان ویروس کرونا تقدیر کرد . 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی که در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا سخن می گفت با اشاره به مجاهدتهای مدافعان سلامت  گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان بر اهمیت دادن به استغفار و استمداد از درگاه الهی تاکید فرمودند که ما نیز باید بر این مسئله بیش از پیش تاکید کنیم

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به این که بیش از ۶ هزار بیمار در کشور در  بخش  مراقبت های ویژه بستری اند گفت: با توجه به‌ شرایط موجود مجبور به افزایش تعداد تخت های بستری تحت مراقبت های ویژه شده ایم چرا که کرونا حداقل تا یک سال آینده تمام نخواهد شد.

دکتر حضرتی با بیان این که پیشگیری و رعایت بهداشت تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است افزود: باید نظارت ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد چرا که در غیر این صورت باید منتظر یک فاجعه بزرگ باشیم.

دکتر رضایی نماینده مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان این که ۲ الی ۱۰ درصد جامعه کشور تا به حال به بیماری کرونا مبتلا شده اند خاطرنشان کرد: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر نشود آذرماه سختی خواهیم داشت.

سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان نیز گفت: ۵ هزار ۶۰۰ پایگاه بسیج در آذربایجان‌غربی به عنوان پایگاه های سلامت فعالیت خود را انجام خواهند داد.

همچنین در این جلسه رئیس و  معاونان دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران استان گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا و تعداد تخت های بستری اشغال شده در استان ارائه کردند

 استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به وجود جنگ اقتصادی و جنگ با کرونا در کشور گفت: در پنجمین هفته اعمال محدودیت های کرونایی علاوه بر گروه های سه و چهار ، برای گروه دو نیز در استان محدودیتهای جدید از چهارشنبه 14 آبان اعمال می شود.

شهریاری با بیان اینکه روند نظارت بر محدودیت ها و دستور العمل های بهداشتی روبه بهبود است گفت: هنوز نظارت ها راضی کننده نیست. مردم در رعایت دستورالعمل های بهتر از قبل مراعات می کنند اما باید توجه داشت اگر حتی یکنفر هم رعایت نکند تلاش همه زیر سوال خواهد رفت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای محدودیت های گروه ۲ در شهر ارومیه از ستاد ملی مطالبه شده است ادامه داد: با توجه به اجرای محدودیت های گروه ۲ در ۹ شهرستان انتظار می رود با همراهی مسئولین و اصناف و اقشار مختلف مردم شاهد روند نزولی بیماری کرونا در روزهای آینده باشیم.

آقای شهریاری برگزاری مراسم عروسی و عزا در کل استان را طبق مصوبه ستاد ملی ممنوع اعلام کرد و افزود: اگر در شهر و یا روستایی مراسم عروسی برگزار می شود این قصور از بابت کم کاری فرمانداران و دیگر مسئولان شهرستانی است.

وی بر نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مطب ها و پایانه های مسافری درون شهری تاکید کرد.

رئیس ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی از تداوم طرح حفاظت از افراد بالای ۶۰ سال با همکاری بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نیز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار