سه نفر از دانش آموزان اصفهانی در همایش پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد البرز مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 27 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همایش پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد البرز که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور در اصفهان نیز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از راهبردهای جدید سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به مباحث علمی و موسسات دانش بنیان است، اظهار کرد: اساس همه گشایش‌های آینده کشور از این پایه‌های دانش پذیری و فرهیختگی گرفته می‌شود و بنابراین باید به این امر مهم توجه ویژهای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برای این امر بنیاد موقوفه البرز با هدف تجلیل از نخبگان دانشجویی و دانش آموزی در سازمان اوقاف به ثبت رسیده و امسال شاهد برگزاری پنجاه و هشتمین همایش این بنیاد در کشور هستیم، ابراز داشت: طی یک ماه گذشته پنج نفر از دانشجویان تجلیل شد و امروز نیز تجلیل از سه دانش‌آموز فرهیخته استان در دستور کار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه به هر یک از دانش آموزان برتر مورد تجلیل بنیاد البرز علاوه بر لوح افتخار و تندیس جوایز نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال اهدا می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم این دانش آموزان را در سطح دانشجویی نیز مورد تجلیل قرار دهیم.
وی گفت: دانش آموزان تازه اول راه هستند و باید بدانیم همه ما در مسیر علم ودانش همواره اول راه هستیم و مسیر ناپیموده زیادی روبروی ما است و ژرفای علم و دانش به اندازه‌ای است که هیچ غواصی نتوانسته به عمق آن دست یابد.
اقدامات بنیاد البرز بازی برد برد برای نخبگان و توسعه کشور است
در این ارتباط افرا حاجی مرادی، برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با بیان اینکه از ابتدای کودکی تاکنون موفقیت‌های خوبی را در زمینه علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ... داشته‌ام، اظهار کرد: کسب مدال طلای قهرمانی مسابقات المپیاد شیمی در روسیه از جمله دستاوردهایم در سطح علمی بوده است.
وی همچنین به کسب رتبه اول مسابقات قرآن در سطح مدارس استان اصفهان طی سال‌های متوالی اشاره کر و گفت: در مسابقات دانش مغز نیز رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده‌ام.
برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: برای مشارکت در همایش ملی دانش آموزی بنیاد البرز فراخوان اعلام کردند، من نیز آثار و رتبه‌های خود را برای این مسابقات ارسال و پذیرفته شدم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در پایه دهم در مدرسه فرزانگان امین مشغول به تحصیل هستم، ابراز داشت: اینکه استعدادهای دانش آموزان توسط بنیاد البرز دیده می‌شود بسیار قابل توجه است، ضروری است که دیگر نهادها نیز به این مساله توجه داشته باشند تا انگیزه ادامه راه برای نخبگان در کشور به وجود آید.
حاجی مرادی تصریح کرد: اقدامات بنیاد البرز بازی برد بردی برای نخبگان و سازندگی و توسعه کشور خواهد بود.
همه نهادها از دانش آموزان نخبه حمایت کنند
یلدا سواری، دیگر برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز نیز در این ارتباط با بیان اینکه در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کرده است، اظهار کرد: در زمینه علمی در جشنواره‌های خوارزمی و ابن سینا شرکت کرده و رتبههای خوبی را به دست آوردم.
وی همچنین به ثبت اختراع خود در حوزه شیمی با عنوان شناساگر اسید و باز اشاره کرد و گفت: در زمینه فرهنگی ومذهبی نیز همواره فعال بوده و جزء 30 قرآن کریم را حفظ کرده است.
این برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: راه سختی را در پیش داریم، تازه ابتدای راه هستیم و برای ادامه راه نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان هستیم.
وی اضافه کرد: اقدام بنیاد البرز برای تشویق دانش آموزان در زمینه ادامه راه خود در حوزه علم و دانش ارزنده است و ضروری است که دیگر نهادها نیز به این مهم توجه داشته باشند.

حسین امینی، دیگر برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز که در رشته ساخت و ساز طلا و جواهر فعالیت دارد، اظهار کرد: در زمینه ساخت طلا و جواهرات و طراحی طرح‌های جدید در مسابقات استانی رتبه اول و در مسابقات کشوری رتبه سوم را کسب کردهام.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه میبد یزد در رشته ساخت و طلا مشغول تحصیل هستم، ابراز داشت: طی چند ماه آینده در المپیاد جهانی ساخت طلا شرکت خواهم کرد.
برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: از بنیاد فرهنگی البرز به دلیل تجلیل و اینکه به یاد ما بوده قدردانی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در درآینده نیز مقامات خوبی را در این زمینه به دست آوریم.
وی اضافه کرد: در صورت نیاز برای ساخت طرح‌ها و ظریفکاری در بقاع متبرکه همکاری خواهم داشت.
گفتنی است در این همایش از سه نفر از دانش آموزان نخبه استان اصفهان در عرصه ملی وجهانی موفق به کسب رتبه شده بودند تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار