اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام در واکنش به خبر فوت 5معلم ایلامی براثر کرونا با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در این رسانه شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 24 October 2020

به گزارش تابنک ایلام ،اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام در واکنش به خبر فوت 5معلم ایلامی براثر کرونا تحت عنوان چه کسی مسئول از دست رفتن 5 معلم فرهیخته استان است ؟!با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در این رسانه شد.

متن جوابیه آموزش وپرورش استان ایلام به شرح ذیل است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم
 
مدير مسئول محترم سايت تابناك ايلام
 
باسلام واحترام؛
 
احتراما عطف به مطلب مندرج در سايت خبري تابناك به تاریخ ۹۹/۷/۲۸ با عنوان ( چه كسي مسئول از دست رفتن 5 معلم فرهيخته استان است؟) توضيحاتي به منظور تنوير افكار عمومي ارائه مي گردد.
 
 مقتضي است دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج اين جوابيه در همان صفحه وهمان فونت به صورت كامل اقدام لازم صورت پذيرد.
 
باتوجه به اقدام آن رسانه به درج خبري درخصوص فوت چند نفر از فرهنگيان عزيزبراثر مبتلا به كوويد۱۹، ضمن ابراز تاثر وتالم فراوان از درگذشت فرهنگيان عزيزي كه براثر بيماري كرونا جان خودرا از دست داده اند و طلب علو درجات از درگاه ايزد متعال براي اين عزيزان و سلامتي و صبر براي خانواده هاي محترمشان، موارد ذيل را به اطلاع مي رساند:
 
1- اكثر قريب به اتفاق فرهنگيان عزيز متوفي داراي بيماري زمينه اي بوده اند و از آغاز بازگشايي مدارس اعلام شده بود كه افراد با سطح ايمني پايين و داراي بيماري زمينه اي در صورت اعلام حضوري بودن كلاس‌ها، در مدرسه حضور پيدا نكنند و به صورت دور كاري و مجازي فعاليت نمايند، ضمن اينكه سه نفر ازمتوفيان عزیز فرهنگي، بازنشسته بوده اند و دو نفر از اين عزيزان شاغل هم فوتشان به آغاز شيوع ويروس كرونا در اسفند ۹۸ و فروردين ۹۹ برمي‌گردد كه هيچ ارتباطي با بازگشايي مدارس درسال تحصيلي جديد ندارد.
 
2- براساس گزارش هاي ستاد ملي مقابله با كرونا شواهد و قرائني وجود ندارد فرهنگيان عزيزي كه بر اثر كرونا فوت شده اند به دليل حضور در مدرسه به اين بيماري مبتلا شده باشند. همچنين اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام از آغاز شيوع ويروس كرونا دركشور  تمام تمهيدات و تدابير و اقدامات لازم را با ارسال شيوه نامه بازگشايي مدارس، بخشنامه، برگزاري نشست هاي هماهنگي- توجيهي و اطلاع رساني در بستر شبكه شاد و فضاي مجازي بصورت ويدئو كنفرانس، بازديد هاي مستمر وتاكيد بر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي وفاصله گذاري اجتماعي براي پيشگيري از مبتلا شدن همكاران فرهنگي ودانش آموزان انديشيده و انجام داده است. علاوه براين طبق شيوه نامه بازگشايي مدارس كه به تاييد و تصويب ستاد ملي كرونا رسيده، كلاس‌ها از آغاز بازگشايي مدارس در مناطق قرمز به صورت غيرحضوري و در بستر فضاي مجازي برگزار شده اند.
 
3-اولويت آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد حفظ سلامتي دانش آموزان عزيز و فرهنگيان گرامي بوده به همین خاطر شیوه های آموزشی مختلفی تدبیروتدوین شده است و انتخاب آموزش حضوري و يا غير حضوري اختياري و بر عهده افراد بوده وهيچ اجباري در آن نبوده است.
 
۴. شایان ذکر است از آغاز شیوع ویروس کرونا درکشور افرادی از همه اقشار جامعه مبتلا و از بین آنان افرادی فوت شده اند که تعداد زیادی از این افراد کارمند بوده اند. آموزش وپرورش استان با جمعیت ده هزار وپانصد نفر فرهنگی شاغل و بیش از هفت هزار فرهنگی بازنشسته و جمعیت یکصد و هفت هزار دانش آموز،  بیش از یک ششم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و این قشر زحمتکش وساعی هم به عنوان بخشی از اقشار جامعه که بیشترین جمعیت را داراست وحدود ۷۰درصد جمعیت کارمندی استان را شامل میشود مثل سایر اقشار جامعه و کارکنان ادارات درسطح جامعه در حال فعالیت وزندگی هستند . لذا مبتلا شدن فرهنگیان مثل کارکنان همه ادارات که تاکنون با جمعیت کمتر از۳۰ درصد فرهنگیان استان، چند برابر مبتلایان جامعه فرهنگی مبتلا و فوتی  داشته اند امر محتملی است.
 
با تشکر
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار