فرماندار ری:
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به مشکلات اقتصادی و تاثیر آن در ایجاد انواع آسیب‌های اجتماعی، گفت: پیشگیری از آسیب‌ها باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 13 October 2020

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان، و امور خانواده شهرستان ری، اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و بخشداران شهرستان باید مشکلات مناطق حاشیه شهری را به دقت رصد و برای حل آنها برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی می تواند امنیت داخل شهرها را به خطر بیاندازد، افزود: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان ری باید برای کودکان کار و خیابانی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

توکلی تاکید کرد: کارشناسان شبکه بهداشت، بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها باید به مناطق حاشیه ای شهرهای جنوب تهران وارد شوند و مشکلات این مناطق و آسیب های اجتماعی این محل ها را بررسی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون در حاشیه شهرهای شهرستان ری سکونت گاه های غیررسمی توسعه پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی این مناطق که عمدتا توسط مهاجران از سایر استان ها و اتباع پرشده اند می توانند امنیت مرکز شهرستان ری را تحت تاثیر قرار دهند.

توکلی یادآور شد: امروز بسیاری از روستاهای حاشیه شهرها شهرستان ری از لحاظ سرانه مختلف وضعیت خوبی دارند ولی افزایش جمعیت غیربومی و مهاجر پذیر مشکلات فراوانی را در این مناطق ایجاد کرده است.

این مسئول با تاکید براینکه دستگاه ها باید برای سکونت گاه های غیر رسمی برنامه مدون داشته باشند، ابراز کرد: اگر برنامه ریزی لازم هم اکنون در مناطق حاشیه ای صورت نگیرد در آینده نزدیک شاهد مشکلات بزرگتری خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، روستاهای این شهرستان به دلیل قرارگیری در کنار کلان شهر تهران و مناطق صنعتی مهاجر پذیر است.

جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان، و امور خانواده شهرستان ری روز سه شنبه با حضور حسین توکلی کجانی و روسای دستگاه های مختلف در فرمانداری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار