با قطعی شدن پیوستن محمود فکری سرمربی دارای قرارداد نساجی قائمشهر به استقلال تهران به رغم نارضایتی مدیران این باشگاه ، اکنون نام‌های مختلفی به عنوان گزینه‌ سرمربیگری تنها نماینده شمال کشور در لیگ برتر بر سر زبان‌ها افتاده است که مهدی تارتار یکی از آنها است.
کد خبر: ۹۰۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 10 October 2020

با قطعی شدن پیوستن محمود فکری سرمربی دارای قرارداد نساجی قائمشهر به استقلال تهران به رغم نارضایتی مدیران این باشگاه ، اکنون نام‌های مختلفی به عنوان گزینه‌ سرمربیگری تنها نماینده شمال کشور در لیگ برتر بر سر زبان‌ها افتاده است که مهدی تارتار یکی از آنها است.

به گزارش ایرنا، هیات مدیره نساجی قائمشهر که شروط ۷۰ میلیارد ریالی آنها نیز نتوانست فکری به خاطر دلبستگی بی حد و حصرش بار دیگر به اردوی نساجی برگرداند ، از روز گذشته تاکنون نشست های متعددی را در محل باشگاه و پشت درهای بسته برای بررسی گزینه های متعدد برگزار کرده اند تا شاید بتوانند برای پایان دادن به بلاتکلیفی و دلهره هواداران پرشمار و متعصب تیمشان از بین این گزینه ها یکی را انتخاب کنند.

اگرچه به دلیل محدودیت زمانی و باقی ماندن تنها حدود ۲۳ روز دیگر تا آغاز لیگ بیستم ، نساجی چی ها فرصت چندانی برای انتخاب گزینه مناسب سرمربیگری تیم ندارند ، ولی نام هایی که گفته می شود تاکنون هیات مدیره با آنها مذاکره داشته ، در صورت صحت داشتن می تواند امیدوار کننده باشد.

انتخاب سرمربی مناسب با این محدودیت زمانی از آن جهت برای نساجی اهمیت دارد که این تیم تمامی فرصت ها را از پایان لیگ نوزدهم تاکنون چه در جذب بازیکن و چه در انتخاب سرمربی و کادر فنی از دست داده است ، وضعیتی که اگر مشکل مالی نساجی را کنار بگذاریم ، به اعتقاد مدیران نساجی و هواداران متعصب و محجوب این تیم محمود فکری نقش اول و آخر را در آن داشته است.

فکری که وعده ساختن " آژاکس ایرانی " را در پایان لیگ نوزدهم به هواداران نساجی داده بود ، از یک سو راه را برای جدایی بازیکنان اصلی تیم و پیوستنشان به تیم های دیگر باز کرد و از سوی دیگر با انتخاب بازیکنان کم تجربه و ناشناخته ، دست سرمربی بعدی را برای بستن تیمی قدرتمند در پوست گردو گذاشته است و هر فردی که هدایت این تیم را بر عهده بگیرد باید دستکم در نیم فصل اول لیگ با بازیکنانی به مصاف حریفان برود که جذب شده محمود فکری هستند تا با تفکر او ترکیب نساجی را تشکیل بدهند.

گذشته از این ، تیم با ریشه و پرسابقه نساجی مازندران دارای هواداران متعصبی است که در سومین سال حضور تیم محبوبشان در لیگ برتر توقع بیشتری نسبت به ۲ سال قبل دارند ، توقعی که به نظر می رسد با وضعیتی کنونی تیم تحقق آن بسیار دور از انتظار باشد.

بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته از افراد مختلفی به عنوان گزینه احتمالی سرمربیگیری نساجی در لیگ بیستم نام برده شده است که در میان آنها نام مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته مسجد نفت مسجد سلیمان ، مجید جلالی سرمربی اسبق نساجی و گل گهر سیرجان ، نادر دست نشان سرمربی اسبق نساجی در لیگ یک و سرمربی فعلی تیم شهدای بابلسر ، اکبر میثاقیان سرمربی اسبق تیم بابلی خونه به خونه در لیگ یک و سرمربی فصل گذشته ملوان بندرانزلی ، صمد مرفاوی مدیر فنی سابق نساجی قائمشهر و بازیکن اسبق تیم استقلال تهران به چشم می خورد.

تحلیل محتوای مطالب مطرح شده در فضای مجازی و میان هواداران فوتبال در مازندران نشان می دهد که از بین گزینه های مطرح در شرایط فعلی شانس مهدی تارتار بیشتر از سایر گزینه هاست . تارتار در فصل گذشته سرمربیگری تیم نفت مسجد سلیمان را بر عهده داشت ، تیمی که با کسب ۳۸ امتیاز و برابر با امتیاز نساجی ، به خاطر گل زده بیشتر توانست در پایان لیگ نوزدهم در رده هشتم جدول و یک پله بالاتر از نساجی قائمشهر با سرمربیگری محمود فکری قرار گیرد.

کارشناسان فوتبال و فوتبال دوستان مازندرانی تارتار را به خاطر سابقه نسبتا خوبش در تیم های نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم و هدایت موفق این تیم ها با بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده ، برای نشستن روی نیمکت تیم نساجی در وضعیت کنونی مناسب تر از سایر گزینه ها می دانند.

مجید جلالی معروف به " آقا معلم " هم که سابقه حضور در نساجی قائمشهر را در نخستین سال حضور این تیم در لیگ برتر در نیم فصل دوم و پس از استعفای جواد نکونام دارد ، گزینه دیگری است که نامش در فضای مجازی و میان فوتبال دوستان مازندران به عنوان سرمربی احتمالی نساجی دهان به دهان می چرخد.

نادر دست نشان که سابقه بازی در نساجی و سرمربیگری این تیم را دارد ، از گزینه های بومی روی میز مدیران نساجی محسوب می شود و برخی تحلیلگران معتقدند که او می تواند شانس بیشتری نسبت به برخی دیگر از گزینه ها داشته باشد. با این وصف بررسی ها نشان می دهد که نادر دست نشان که از محبوبیت نسبی در بین هواداران و حتی پیشکسوتان این تیم برخوردار است، چنانچه باشگاه نیز وی را به عنوان گزینه اصلی انتخاب کند ، خودش حاضر به قبول ریسک سرمربیگری در تیمی همشهری و محبوبش نشود چرا که احتمال دارد نتیجه ضعیف نساجی در فصل آینده با بازیکنانی که سرمربی مستعفی آنها را گزینش کرد، اندک محبوبیت خود را در بین هواداران از دست بدهد.
در بین گزینه های روی میز مدیران نساجی ، شاید برای صمد مرفاوی و اکبر میثاقیان به دلیل ناکامی های متعددی که طی سال های اخیر در تیم های مختلف داشتند باید شانس کمتری قایل شد.

علی حسین زاده یکی از کارشناسان فوتبال در مازندران در باره نام های مطرح به عنوان سرمربی نساجی به خبرنگار ایرنا گفت : در شرایط فعلی انتخاب سرمربی برای نساجی قائمشهر به دلیل این که بیشتر بازیکنان فصل گذشته خود را از دست داده و بازیکنان جدیدش نیز با تفکر سرمربی مستعفی انتخاب شده اند ، بسیار دشوار است و کمتر فردی حاضر می شود چنین ریسک بزرگی را قبول کند.

وی افزود : اگرچه شاید اظهار نظر در مورد تیم نساجی و یا هر تیم دیگری پیش از شروع رقابت ها زودهنگام باشد، ولی با این وضعیتی که پس از رفتن سرمربی این تیم ایجاد شد، حداقل یک روزنه فرار برای سرمربی آینده نساجی ایجاد شده که برخی نتایج ضعیف را به دلیل این که بازیکنانش را انتخاب نکرده ، نپذیرد و به همین دلیل هم هیات مدیره در انتخاب سرمربی باید چنین روزنه هایی را ببندد و فردی را انتخاب کند که بعدا نخواهد از این راه فرار استفاده نماید.

حسین زاده اظهار داشت : به هر حال حدود یک ماه تا شروع لیگ برتر و ۲ ماه نیز برای نقل و انتقال زمان وجود دارد. برخی کم و کاستی بازیکنان را می توان در این مدت رفع کرد و نیمچه تیمی را بست تا نیم فصل اول را به پایان برد و در نیم فصل دوم جبران مافات کرد. نساجی هم نشان داده که با بازیکنان جوان نیز می تواند نتیجه بگیرد و امیدواریم که این اتفاق برای فصل آینده برای تیم مازنی ما رخ دهد.
وی بدون اظهار نظر در مورد گزینه های روی میز نیمکت نساجی قائمشهر ، خاطرنشان کرد : ما نباید صرفا به نام افراد توجه داشته باشیم، چرا که نام ها به دنبال بازیکنان نامی هستند و در شرایط فعلی که اکثر مربیان با تیم های خود قرارداد منعقد کردند، گزینه چندانی برای نساجی وجود ندارد . باید از بین گزینه های موجود فردی انتخاب شود که با چنین شرایط سختی آشنا باشد و در بین گزینه ها هستند برخی از مربیان که چنین شرایطی را تجربه کردند و راهی جز اعتماد به این افراد و انتخاب سریع سرمربی برای نجات تیم از بلاتکلیفی وجود ندارد.
سرمربی تیم در مرحله انتخاب
رضا حدادیان مالک نساجی قائمشهر هم در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در مورد برخی اخبار فضای مجازی در مورد انتخاب مهدی تارتار به عنوان سرمربی گفت : بعید می دانم که هیات مدیره کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده باشد.
وی افزود : تمام اختیار به هیات مدیره باشگاه واگذار شد و باید از آنها این مورد پرسش شود.
حدادیان برای پیگیری آخرین وضعیت انتخاب سرمربی باشگاهش ، اسدی رییس هیات مدیره را معرفی کرد که تماس چندین باره خبرنگار ایرنا برای دریافت نقطه نظراتش در این زمینه به دلیل آنچه که شرکت در جلسه اعلام شد ، میسر نشد.

با این حال رییس روابط عمومی باشگاه نساجی قائمشهر به خبرنگار ما گفت : به هر حال هیات مدیره باشگاه گزینه های متعددی را با شرایط باشگاه روی میز دارد و احتمال می رود که مهدی تارتار نیز یکی از همین گزینه ها باشد که مورد مذاکره قرار گیرد.
پیمان پیروز پیما افزود : تاکنون انتخاب سرمربی نساجی قائمشهر به مرحله نهایی نرسیده و اسامی مطرح نیز هنوز مورد تایید باشگاه نیست.

نساجی قائمشهر تنها نماینده استان های شمالی کشور در رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران است و فصل گذشته یعنی دومین سال حضورش در بالاترین سطح فوتبال ایران را با کسب ۳۸ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه نهم به پایان برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار