استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: شهدای ایل خزل نماد مقاومت و مرزداری مردم ایلام در دفاع از کشور هستند و ایل بزرگ خزل حق بزرگی به گردن استقلال و تمامیت ارضی کشور دارند.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 09 October 2020

  به گزارش تابناک  ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در یادواره ۴۰۰ شهید والامقام ایل بزرگ خزل اضافه کرد: آنان پیشقراولان هشت سال دفاع مقدس بودند و با شجاعت و غیرت مثال زدنی اجازه ندادند دشمن ذره ای از خاک کشور را تصرف کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایل خزل در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز اربعین است، سال گذشته در چنین روزی شور و غوغایی بی نظیری در ایلام و در مرز مهران وجود داشت که دنیا را به حیرت وادار کرده بود و در جمع حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ایام اربعین از مرز مهران تردد داشتند.

وی با اشاره به اینکه دین، کشور و انقلاب ما مدیون خون امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام است، افزود: ریشه تمامی جوش و خروش های ضد ظلم و استکبار ستیز به ویژه در بین مسلمانان و شیعیان به تاسی از قیام امام حسین علیه السلام است. 

استاندار ایلام گفت: امسال به دلیل کرونا در اقصی نقاط دنیا و کشور عراق و کشور ما، مصوبات ستاد ملی کرونا و امر مقام معظم رهبری به این نتیجه منجر شد که به خاطر حفظ جان مسلمانان مراسم اربعین را در منازل برگزار شود.

استاندار ایلام ضمن تشکر از بزرگان ایل خزل، امام جمعه ایلام و همه دست اندرکاران یادواره شهدا که با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی یک رسم نیکو را از خود برجای گذاشتند، گفت: این کار عاقلانه ترین روش در پاسداشت ارزش های فرزندان غیور این ایل است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس از اقصی نقاط کشور در استان ایلام، افزود: در این میان بیش از سه هزار شهید متعلق به استان ایلام و از این میزان ۴۰۰ شهید سرافراز متعلق به ایل بزرگ خزل است.

وی در ادامه گفت: ما به فرهنگ دیرینه خودمان و اصالت ایلی مان افتخار می کنیم اما همه ما می دانیم ایران از مجموعه ایلات و عشایر تشکیل شده است و استان ایلام نیز از این قضیه مستثنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان نقش ایلات و عشایر در هشت سال جنگ تحمیلی را بی بدیل عنوان کرد و گفت: ابتکار ارزشمند دست اندرکاران برگزاری یادمان شهدای ایل خزل در برگزاری مراسم این یادواره بصورت محدود و کاملا منطبق با دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی قابل قدردانی است. 

وی ادامه داد: اینکه در یک مراسم که به نام و یاد شهداست نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی به درستی عمل شده است و هزینه برگزاری مراسم را به نیابت هر شهید یک بسته حمایتی تهیه شده و در اختیار فقرا و نیازمندان قرار می گیرد بایست بعنوان یک الگوی استانی و ملی معرفی و قدردانی شود.

وی افزود: این کار ارزشمند پیروی از بیانات مقام معظم رهبری است، رعایت و اجرای مصوبات ستاد کرونا و پیروی از عقلانیت است و این به معنای حفظ واقعی ارزش های شهدا در پاسداشت سلامت مردم است.

روزانه سه نفر در ایلام در اثر کرونا فوت می کنند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز در کشور و استان وضعیت کرونا بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: درست است در استان روزی سه نفر فوتی و بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر ابتلا و بستری داریم و در ظاهر به نسبت کشور کم است اما همین مقدار به نسبت جمعیت کم استان بسیار زیاد و خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی هستیم، اضافه کرد: همه بایست این وضعیت را درک کنیم و برای حفظ جان خود و هم نوعان نسبت به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی نهایت حساسیت و تعهد را داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: وقتی به خاطر سلامت زائران مراسم اربعین چون سالیان گذشته برگزار نمی شود و همه ما از آن شور و شوق محروم شده ایم، چرا متوجه خطر کرونا نمی شویم.

وی ادامه داد: مگر مراسمی مهم تر از اربعین داریم اما به خاطر همین بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و امسال برگزار نمی شود، پس چرا برخی در دیگر مراسمات رعایت نمی کنند.

وی افزود: از مردم خوب استان تقاضا دارم با شرکت نکردن در اجتماعات، عدم حضور در مراسمات شادی و عزا به شکل تجمعی،  سفر نرفتن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن به بهبود شرایط موجود کمک کنند.

استاندار ایلام ویروس کرونا را جزیی از زندگی مردم عنوان کرد و گفت: بایست خودمان را با این ویروس جوری سازگار دهیم که هم امور روزمره زندگی تعطیل نشود و هم بتوانیم سلامت خود و خانواده و جامعه را حفظ کنیم.

وی در ادامه ویروس کرونا را به سربازان آمریکایی تشبیه کرد و گفت: این ویروس چون آمریکایی ها مضر و آسیب زا هستند و اگر از آنها غفلت کنیم صدمه خواهیم دید.

وی افزود: همانطور که در مقابل آمریکایی ها با اقتدار و مستحکم ایستاده ایم بایست در مقابل این ویروس ها نیز بایستیم و آنها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال از خانه و کاشانه خود دور بیاندازیم.

گفتنی است در این مراسم معنوی به نیابت از ۴۰۰ شهید والامقام ایل خزل ۴۰۰ بسته حمایتی تهیه و برای توزیع در بین فقرا و نیازمندان استان ارسال شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار