اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 06 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 15 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 15 مهر بشرح زیر است:.

سارق خودرو در بابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق خودرو و پلاک خودرو با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و پلاک خودرو در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت:پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با تشکیل تیم های عملیاتی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به سرقت 5 خودرو و 8 فقره پلاک خودروها در این شهرستان اعتراف کرد.

جعفری از کشف خودروها و اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبرداد و خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه با توصیه شهروندان به خودداری از پارک خودرو در محل هاي خلوت و فاقد روشنایی مناسب از آنان خواست: با مراقبت صحیح از اموال خود و رعایت هشدارهای انتظامی پلیس را در ارائه خدکات مطلوب به شهروندان یاری دهند .


------------------------------------------------------


قدردانی امام جمعه سوادکوه از نیروی انتظامی

امام جمعه شهرستان سوادکوه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از تلاش کارکنان پلیس برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سید مهدی جعفری در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، گفت: پليس با داشتن خلق نيک و خوش رفتاري با مردم و ايجاد هماهنگي، همدلي و تعامل سازنده با ادارات دولتي، گام‌هاي موثري در راستاي امنيت برداشته است.

امام جمعه شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: پلیس علاوره براینکه مجری قانون است به عنوان معلم اخلاق موجب کسب رضايتمندي شهروندان و بالا بردن ضريب احساس امنيت در جامعه شده است.

حجت الاسلام جعفری جعفری با اشاره به اينکه امروز پليس همانند يک سلسله اعصاب به وظايف خود عمل مي‌کند، گفت: همه بايد در ايجاد امنيت و آرامش در کشور نقش آفريني کنيم و آن هم بر اساس احترام به قانون و همکاري با پليس ميسر مي شود.

وی ضمن تأکيد بر آگاهي و بصيرت آحاد جامعه ، مردم را براي همکاري و تعامل بيشتر با پليس در جهت بالا بردن امنيت جامعه دعوت کرد و اظهار داشت: امروز پليس مکتبي ما پليسي جامعه محور و کارآمد است که در تمام زمينه ها در سطح جامعه اشرافيت کامل دارد.

امام جمعه شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اقدامات پلیس و مجموعه انتظامی شهرستان، امنیت اجتماعی و روانی شهروندان را فراهم کرده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی با تلاش های بی وقفه اجازه نخواهد داد کسانی که قصد اختلال در نظم و امنیت عمومی را دارند، در اهداف و اعمال خود موفق شوند.

جعفری در خاتمه وجود نيروهاي مسلح مقتدر را پشتوانه محكمي براي نظام و سدي برابر دسيسه ها و توطئه هاي دشمنان عنوان كرد و گفت: به حمدالله با اقتدار نيروي انتظامي هيچ گونه خدشه اي به امنيت و آرامش جامعه اسلامي وارد نخواهد آمد و نقشه هاي دشمنان يكي پس از ديگري نقش بر آب مي شود .


------------------------------------------------------------


کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ "حسین اسدی " در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر مزاحمت راکب یک دستگاه موتورسیکلت سنگین برای شهروندان، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موتور سیکلت مذکور را در یکی از خیابان های شهر بابلسر شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آن را که فاقد مدارك معتبر بود توقيف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به معرفی راکب موتورسیکلت به مرجع قضائی، بیان داشت: کارشناسان ارزش ريالي موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند.


------------------------------------------------------------


آزاد سازی 7 هزار متر از اراضی جنگلی در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از آزاد سازی 7 هزارمتر از اراضی ملی به ارزش30 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در شهرتسان گلوگاه، موضوع در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

masoud pashna, [۰۶.۱۰.۲۰ ۱۸:۰۲]
جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران انتظامی این شهرستان با همکاری ماموران سازمان حفاظت منابع طبیعی در عملیاتی مشترک زمین های تصرف شده را از چنگ زمین خواران آزاد و حصارهای ایجاد شده در اطراف آن را تخریب کردند.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به رهاسازی 7 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی در این عملیات ، ارزش زمین های آزادسازی شده را برابر اعلام کارشناسان بالغ بر 30 میلیارد ریال عنوان کرد .

وی در خاتمه به مردم و شهروندان توصیه کرد: قبل ازخرید واحدهای مسکونی و زمین کشاورزی ازمراجع قانونی کسب تکلیف کرده و درصورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را به پلیس110اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


کشف 50 کیلو مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 50کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یکماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین زارع" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي شهروندان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي به مدت یک ماه در سطح شهرستان نکا به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 18 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر شدند .

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: در این عملیات ها در مجوع 50 کیلوگرم مواد مخدر از متهمان کشف شد .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از همکاري صميمانه مردم تشکر کرد و گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.


-------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق حرفه ای خودرو در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگيري 2 سارق حرفه اي خودرو با 6 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ" حسین اسدی" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان بابلسر، مووضع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرتسان بابلسر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با بررسي صحنه هاي سرقت و جمع آوري سرنخ هاي موجود به 2 سارق حرفه اي سابقه دار مظنون شدند.

سرهنگ اسدی، افزود :پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجويي هاي به عمل آمده به 6 فقره سرقت خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

وی در پايان با تاکيد بر رعايت نکات ايمني و حفاظتي از سوي مالکان وسايل نقليه، در پيشگيري از سرقت از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت ها یاری دهند .


-------------------------------------------------------


خسارت میلیاردی در پی خصومت شخصی

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری عاملان آتشسوزی و ایراد خسارت 12 میلیارد ریالی به یک خودرو در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی آتشسوزی یک دستگاه خودروی بنز در شهرستان نور، مووضع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی پی به عمدی بودن این حادثه برده و اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه آغاز کردند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: با بررسی های همه جانبه، کارآگاهان پلیس آگاهی 3 نفر از عاملان اصلی این حادثه را که از این شهرستان متواری شده بودند شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با اشاره به این که کارشناسان میزان خسارت وارده به خودروی مذکور را بالغ بر 12 میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: متهمان انگیزه خود از این اقدام را انتقام جویی از مالک خودرو در پی خصومت شخصی با یکی از بستگان وی اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.


---------------------------------------------------------


کشف 15 تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 15 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فراورده های طبیعی به منظور حفظ منابع خدادادی ، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعات

masoud pashna, [۰۶.۱۰.۲۰ ۱۸:۰۲]
ی به یک کارگاه دپوی چوب جنگلی در حوزه استحفاظی جنگل های دارابکلا مشکوک شدند

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران پس از کسب هماهنگی با مرجع قضایی از محل مورد نظر بازدید کردند .

سرهنگ داداش تبار از کشف 15 تن چوب قاچاق در بازرسی از محل مورد نظر متهم خبر داد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متصدی این کارگان نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

داداش تبار در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .


-----------------------------------------------------


اهميت پدران در امور مراقبتي وتربيتي كودك

در تربیت فرزند عليرغم اينكه نقش مادر بسيار واضح و نقش پدر به نظر مبهم و ثانويه مي رسد، اماحقيقت، چيز ديگري است

سال هاي سال چنين به نظر مي رسيد كه مادران نقش اصلي را در رشد كودكان بازي مي كنند، شايد اصطلاحاتي چون غريزه مادرانه را شنيده باشید، عليرغم اينكه نقش مادر بسيار واضح و مبرهن است و نقش پدر به نظر مبهم و ثانويه مي رسد، اماحقيقت، چيز ديگري است.

مادران فقط نيمي از ماجرا هستند، امروزه معلوم شده است كه پدران نقش بسيار مهمي درمراقبت کودک دارند، البته اين رابطه در 2 سال اول تولد بسيار مناسب است و به رشد عاطفي كودك كمك مي كند، ولي چنانچه اين رابطه به همان شكل باقي بماند، باعث آسيب به كودك مي شود.

یکي از وظايف پدران اين است كه كمك مي كنندتا رابطه چسبنده مادر و كودك ادامه نيابد و كودك فضاي بازتري برای كسب تجربيات جديد، كاوش و رشد پيدا كند و بتواندبه استقلال موردنياز دست يابد.

پدرها بيش از مادران، فرزند خود را به پيشرفت و انجام كارهاي جديد فرا مي خوانند، پدرها فرزند خود راترغيب به ابتكار، خطرپذيري، و انجام فعاليت هاي ناآشنا و حضور در وضعيت هاي ناشناخته مي كنند.

آنها دوست دارند با فرزندان خود بازي كنند، بازي هاي آنها عموماً بازي هايي است كه فرزندشان را از لجاظ جسمي تحريك مي كند، ظاهرا بزن بزن با پدرها، كودكان را به خطر كردن ترغيب مي كند.

مادران بيشتر نقش ارضاء عاطفي و مراقبتي نسبت به كودك دارند، آنها بيشتر به فرزندان خود قوت قلب مي دهند و از آنها مراقبت مي كنند.

مادران بيش از پدران، فرزند خود را همانطور كه هست مي پذيرند و آنها را زياد تشويق نمي كنند، مادرها بيشتر وقت خود را به جاي بازي، صرف مراقبت از فرزندانشان مي كنند.

به عنوان مثال خانواده اي را كه در محوطه بازي هستند، تجسم كنيد، دختر بچه دوساله آنها در حال تاب خوردن است،پدرش او را هل مي دهد تا بالا و بالاتر برود اما مادرش با نگراني او را نگاه مي كند و مي گويد: "عزيزم مراقبت باش، زيادبالا نرو."

بررسي هاي صورت گرفته بر نحوه تربيت كودكان توسط پدرها و مادرها نيز حاكي از اينگونه تفاوت هاست.

محققان بارها و بارها نشان داده اند كه مادران بر قوت قلب بخشيدن و مراقبت از فرزندان تاكيد دارند و پدرها بر مبارزه و تحرك.

محققاني كه تعامل والدين با فرزندانشان را بررسي كرده اند، مي گويند؛ پدرها و مادرها معمولاً هر يك نقش ويژه و ارزشمندي در رشد عزت نفس فرزندان خود دارند و پدرها بيشتر به دنبال افزايش اعتماد به نفس، خود مختاري و ايجاد توقعات بالا درفرزندانشان هستند، در حالي كه مادرها بيشتر احساس پذيرش خود و حساس بودن نسبت به ديگران را در فرزندان خويش ايجاد مي كند.

تهیه و تنظیم : فاطمه خراسانی-کارشناس روانشناسی مر کز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار