کد خبر: ۹۰۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 04 October 2020
عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت:باید بگویم متأسفانه مدارک و مستنداتی در زمینه اقدام علیه پرسپولیس از داخل کشور داریم و در این زمینه اقدام قضایی خواهیم کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی رغبتی که برای استقبال از کاروان تیم پرسپولیس به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه شاهد بودیم که تیم‌ها چه شرایط سختی را پشت سر گذاشتند تیم‌هایی که به مرحله آخر می‌رسند فشار بیشتری را تحمل می‌کنند الحمدالله پرسپولیس با شایستگی جایگاهش رسید و البته بخش اصلی راه باقی مانده است. هدف پرسپولیس قهرمانی آسیا است چیزی که فوتبال ما سال‌ها شایسته آن است. هدف و برنامه اصلی ما رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا است. باشگاه و تیم مسیر خیلی سختی را تا اینجا طی کرده است. بازیکنان در شرایط قرنطینه بودند و نمی‌توانستند کارهای روحی خوبی انجام بدهند. فشار مضاعفی به بازیکنان وارد می‌شد اما به امید خدا تیم برای قهرمانی آماده می‌شود. 
وی در مورد اینکه خبر شکایت النصر همه را نگران می‌کند به خصوص اینکه گفته می‌شود در داخل ایران برخی عناصر مشغول خط دهی هستند، گفت: من تعجب می‌کنم وقتی همه کشورها با چند نماینده وارد مسابقات می‌شوند بین نمایندگان‌شان تفاوتی وجود ندارد و همه حمایت می‌کنند و وقتی تیمی حذف می‌شود از نماینده‌های باقیمانده حمایت می‌کنند. کشور ما نیز همین شرایط را دارد البته در این مدت بحث‌هایی پیش  آمد اول اینکه بحث محرومیت عیسی آل کثیر بود که یک عده اقلیت مدارکی را فرستادند که آل‌کثیر شادی‌اش مورد دارد. بحث دیگر هم بحث پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس است که مقررات فیفا در این مورد صراحت در این موضوع دارد
وی افزود: رأی که ما دریافت کردیم در چند مرحله به ما ابلاغ شد که در آن آمده بود اگر در یک مهلت زمانی نتوانید پول را پرداخت کنید شامل محرومیت‌هایی در فوتبال می‌شوید از جمله اینکه بسته شدن موقت پنجره نقل و انتقالات است. در انتهای همان رأی آمده بسته شدن پنجره بعد از ابلاغ رأی قابل اجرا است. 
وی در مورد اینکه پس خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند، گفت: بله، طبق همان رأی چهار روز پرسپولیس فرصت داشت که بازیکنانش را جذب کند و بعد از آن پنجره نقل و انتقالات خود به خود به طور موقت بسته شد. من امیدوارم و کارهای خوبی کرده‌ایم البته می‌خواستیم وقتی به سرانجام رسید آن را اعلام کنیم. می‌توانم بگویم مسئله برانکو کاملاً حل می‌شود و طلب دستیارانش به طور کامل تسویه شده است فقط باقیمانده پول برانکو مانده که باید تسویه شود. 
رغبتی در مورد اینکه بحث مطالبات گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس به کجا رسید، گفت: پرسپولیس ۱۳ پرونده بین‌المللی داشته است که از سال ۱۳۸۶ تا امروز باز مانده است. ۹ تا از این پرونده‌ها به طور کامل بسته شده است و ۵ پرونده دیگر باقی مانده که شامل پرونده‌های برانکو، کالدرون و دو دستیارش و همچنین بودیمیر است.
وی در مورد وضعیت پرونده استوکس گفت:‌ در این پرونده ما شاکی هستیم. این بازیکن تمرینات را ترک کرد و به ایران بازنگشت. ما هنوز هیچ چیز دریافت نکرده‌ایم. انی بازیکن تمرینات را ترک کرد و به ایران برنگشت. در آن پرونده ما شاکی هستیم اما در ۵ پرونده دیگر برانکو رأی قطعی دارد که ان‌شاءالله حل می شود در مورد پرونده‌های دیگر منتظر رأی دادگاه عالی ورزش هستیم. خوشبختانه با موفقیت‌هایی که در باشگاه‌های آسیا به دست آوردیم بخشی از این درآمدها کفاف هزینه‌های این پرونده‌های بین‌المللی را خواهد داد و ان‌شاءالله که قهرمان می‌شویم. 
عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه می‌توان با تهاتر مشکل پرونده‌های مالی را حل کرد تا باشگاه‌های ایرانی دچار چنین دردسرهایی نشوند، گفت:  این مسئله حل شده است اگر شما از فیفا طلبی داشته باشید در مقابل آرا فیفا این طلب را می‌پردازد. باید ببینیم AFC نیز آیا این مرحله را می‌پذیرد یا نه؛ البته راه‌های برای دریافت و انتقال پول پیش‌بینی شده است. در گذشته نیز این اتفاق افتاده است اما ترجیح می‌دهیم اگرAFC بحث تهاتر را بپذیرد مستقیم پول را به طلبکاران ما بپردازد و این بحث را دنبال می‌کنیم.
وی در مورد پرونده‌های بین‌المللی سایر باشگاه‌های ایرانی هم اطلاعی دارد یا نه، گفت: من اطلاعی ندارم فقط در مورد باشگاه‌ پرسپولیس اطلاعات را دقیق بیان کردم. در مورد بحث مجوز حرفه‌ای سازی هم در این تاریخی که پرسپولیس در قطر بود با طلبکاران زیادی مذاکره و تسویه حساب کردیم تعدادی هم به توافق رسیدیم و تسویه کردیم قسط‌های اول را پرداخت کردیم و قسط‌های دیگر هم را می‌پردازیم و در خصوص حرفه‌ای سازی هم مشکلی نداریم.
رغبتی در مورد دوستانی که از داخل ایران گزارش می‌دهند مثل معاون اسبق باشگاه استقلال عنوان کرد: باید بگویم متأسفانه مدارک و مستنداتی در این زمینه پیدا کرده‌ایم که بخشی از داخل کشور و حتی ممکن است ایرانی باشند و در جای دیگری ساکن باشند در این موارد حتماً اقدام قضایی انجام خواهیم داد. چون علاوه براینکه حیثیت و شأن ملی ما و باشگاهی مثل پرسپولیس را زیر سؤال برده است به نوعی هم باعث تضییع حقوق ورزش ایران خواهد شد. اقدام قضایی در این زمینه شروع کرده‌ایم و تا آخر هم آن را می‌رویم این مسئله باید در جایی متوقف شود که با اخبار دروغ و نادرست و ارسال آن باعث ایجاد ابهام در مورد ورزش کشور به خصوص فوتبال و باشگاه پرسپولیس شود.
وی در مورد بحث محرومیت عیسی آل‌کثیر عنوان کرد: رأی عجولانه‌ای در آنجا صادر شد درست است که شکل کار و مقررات در آن پیش‌بینی شده است ولی وارد ماهیت عمل نشدند. ما بررسی کردیم که کمیته انضباطی هر زمانی که می‌خواهد این کار را بکند همانطور که ۲ سال قبل از بازی می‌توانند بازیکن را ببخشند می‌توانند آن را هم محروم بکنند اما رأی که صادر شده به نظر ما به طور دقیق بررسی نشده و عجولانه شده است در مقررات فیفا این مسئله پیش‌بینی شده و ما باید گراندز پرونده را بخواهیم که به چه چیزی استناد شده است ما مدارک و مستندات کافی داریم که آقای عیسی آل‌کثیر یک عمل معمولی را انجام داده که سال‌ها در دنیا انجام داده و در دنیا مسبوق به سابقه است از بازیکنان بزرگ فوتبال. 
وی ادامه داد: در باشگاه‌های بزرگ دنیا و حتی رشته‌های ورزشی دیگر هم چنین چیزی رخ داده است حتی در بسکتبال هم چنین کاری انجام شده و هیچ مسئله‌ای از آن تلقی نشده است فقط بحث نیت و سونیت افراد مطرح است که AFC وارد آن نشده است ما ان‌شاءالله در فرصت کاملی که داریم پرونده کاملی را با استفاده از وکلای مجرب بین‌الملل که در کشور وجود دارد و کمک و مساعدت می‌کنند لایحه دفاعیه را ارائه می‌دهیم و اطمینان داریم که مورد توجه قرار خواهد گرفت و این رأی شکسته می‌شود.
رغبتی در مورد اینکه ویدیوی اعتراضی‌اش را شجاع خلیل‌زاده در فرودگاه دوحه دیده است، گفت: بله، در حال حاضر تیم واقعاً از نظر روحی و جسمی خسته است. من باید بگویم که در همین مدتی که تیم در قطر بود ما چهار مرحله پرداخت داشتیم. در یک مرحله ۵ تا ۱۰ درصد قرارداد فصل قبل را دادیم و برخی بازیکنان تسویه شدند و برخی بازیکنان زیر ۷-۸درصد طلب دارند سه مرحله پاداش دادیم که پاداش مرحله آخر مربوط به بازی دیشب امشب در فرودگاه به دوستان پرداخت می‌شود البته پول نقد نیست چون نمی‌توان این همه پول نقد را حمل کرد.
وی افزود:‌ تا شروع لیگ برتر بعدی دو مسئله را انجام می‌دهیم یکی تسویه حساب با بازیکنان یک مرحله پیش پرداخت فصل بعد است که حتماً انجام خواهد شد. البته آپشن‌های امتیازات باید تمام شود تا همه چیز مشخص شود.
وی در مورد وضعیت تمدید قرارداد شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری گفت:‌ خلیل‌زاده اکنون با ما قرارداد دارد دو فصل دیگر هم قرارداد دارد خوشحال می‌شویم بیشتر در خدمتش باشیم. حالا اگر در مورد تغییرات شرایط قرارداد ایشان یا هر بازیکن دیگری که به نفع طرفین باشد هم باشگاه و هم بازیکن مذاکره می‌کنیم. با نادری و مدیر برنامه‌هایش جلسه داشته‌ایم. ان‌شاءالله کار تمدید قرارداد نادری انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار