نیلوفر اختیاری در گفتگو با تابناک:
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه گفت:اجرای طرح خانه های حمایتی راهکاری موثر برای روحیه بخشی به سالمندان و ایجاد فضایی سالم برای آن ها است.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 03 October 2020

نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا از ماه ها قبل در هیچ یک از مراکز، پذیرش و دیدار با سالمندان به جهت اهمیت موضوع سلامتی آنها را نداشته ایم و بازدید از طریق آنلاین از مراکز شبانه روزی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از کرونا، مراکز در جهت روحیه دهی سالمندان با اجرای برنامه هایی توسط هنرمندان و بازدیدها از طرف امام جمعه یا شورای دفاع و استاندار فعال بوده اند.  

معاون امور توانبخشی بهزیستی با تاکید بر اهمیت توجه به شرایط روحی و جسمی سالمندان، بیان داشت: جهت تامین این هدف برای این قشر آسیب پذیر جامعه، مراکز برنامه های روزانه و فعالیت های ورزشی برای آن دسته از سالمندان که توانایی حرکتی داشته اند، اجرا کردند که موفقیت آمیز هم بوده است.

این مسئول در این زمینه به طرح خانه های حمایتی اشاره کرد و گفت: در این طرح سالمندانی که توانایی حرکتی دارند می توانند در گروه های چند نفره با مشارکت یکدیگر به کارهای روزانه خود مانند حضور در خانه، احساس استقلال و شادی را تجربه کنند. این طرح هم اکنون در مرکز شمیم اجرا می شود که خوشبختانه تاثیر زیادی بر روحیه سالمندان داشته و بسیاری از گوشه گیری ها را به تحرک و نشاط تبدیل کرده است. امید است با توجه مسئولین دلسوز و جذب اعتبارات بتوانیم طرح خانه های حمایتی را توسعه دهیم.

اختیاری تاکید کرد: هم اکنون ۵ مرکز سالمند با ۲۹۸ نفر که شامل سه مرکز زن و دو مرکز مرد در استان است، فعالیت دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار