رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دفاع قاطع مشاور لاریجانی از ریاست جمهوری چهره نظامی / پیشنهاد مهاجری به رئیس جمهورِ ۱۴۰۰ / انتقاد امام جمعه اصفهان از «کشف حجاب» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 02 October 2020


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد تند یک اصلاح‌طلب از واعظی

جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران خطاب به واعظی گفت: متاسفانه امروز اصلاح طلبان هزینه حضور افرادی چون شما را در دولت مورد حمایتشان پرداخت می نمایند.

پیشنهاد امیری‌فر به احمدی‌نژاد: راه توبه باز است

امیری‌فر در رابطه با اینکه با توجه به عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، این قبیل اقدامات باعث اخراج وی از مجمع نمی‌شود، تصریح کرد: خیر به این صورت نیست. برخی معتقدند یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد اپوزیسیون شده و با رسانه‌ها مصاحبه می‌‎کند، این است که نظام را مجبور کند، او را از مجمع اخراج کنند و بعد کاملا به طرف اپوزیسیون برود؛ شاید هم بدش نیاید که از مجمع تشخیص مصلحت اخراج شود و به همین دلیل این کارها را می‌کند. به‌ هر حال احمدی‌نژاد در دور اول خدماتی داشته است اما بنده هم بابت این اقدامات او متاسفم، شاید احمدی‎نژاد هم اصلاح شود چرا که راه توبه باز است و دوست داریم که بیاید و به نظام خدمت کند.

دفاع قاطع مشاور لاریجانی از ریاست جمهوری چهره نظامی

منصور حقیقت‌پور گفت‌: حضور یکی از نظامیان خوشنام در انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها اشکال ندارد، بلکه خیلی هم خوب است. با وارد شدن به نیمه دوم سال ۱۳۹۹، بحث‌ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز داغ‌تر می‌شود. یکی از مواردی که در چند وقت اخیر به کرات در این باره مطرح شده، حضور احتمالی چهره‌های نظامی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری است که مثل هر موضوع دیگری موافقان و مخالفانی دارد. منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا در این‌باره اظهار داشت: این روزها در محافل سیاسی درباره گزینه‌های نظامی برای حضور در انتخابات حرف‌های زیادی رد و بدل می‌شود. به نظر من، حضور یکی از نظامیان خوشنام در انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها اشکال ندارد، بلکه خیلی هم خوب است. به عنوان مثال چهره‌ای که به تازگی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده، از دانشگاه وارد فضای نظامی شد و در این چند مدت خدمات زیادی هم داشت،‌ می‌تواند لباس نظامی را از تن خارج کرده و خودش را در معرض رای مردم قرار بدهد.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: موج منفی‌ که بعضا درباره گزینه‌های نظامی به راه می‌افتد، در شرایطی است که نظامیان قرار نیست کودتا کنند و فقط برای خدمت به مردم خودشان را در معرض رای عمومی می‌گذارند. ما باید بدانیم، حق نداریم نظامیان را از حق مسلم‌شان برای حضور در انتخابات و تلاش برای رای گرفتن از مردم محروم کنیم. او همچنین تصریح کرد: مراسم باشکوهی که در تشییع پیکر شهید سلیمانی انجام شد،‌ نشان داد اگر چهره‌های نظامی اساس کارشان را برای خدمت به مردم بگذارند و به فکر مال‌اندوزی دنیوی نباشند، جامعه حتما از تلاش‌های‌شان قدردانی خواهد کرد. اساسا خدمت توام با تاثیرگذاری به قدری مهم و واجب است که برای انتخاب خادم باید فقط به شایستگی و قابلیت افراد توجه شود و به این مساله که نظامی باشد یا نباشد اصلا و ابدا نباید اهمیت داد.

وی توضیح داد: انتخابات ۱۴۰۰ حتما نسبت به انتخابات ۹۲ و ۹۶ از حساسیت بیشتری برخوردار است. دقیقا به همین دلیل مردم هم باید مشارکتی بیشتر در روز رای‌گیری داشته باشند و هم لازم است «انتخاب»شان انتخابی بر اساس بررسی‌های دقیق و شناخت کافی باشد. متاسفانه کشور بحران‌های ریز و درشتی را پیش روی خود می‌بیند و برای گذر از دشواری‌های موجود، همه باید هم‌وغم‌شان را به کار بگیرند تا انشاءالله خروجی انتخابات ۱۴۰۰ طوری رقم بخورد که به نفع منافع ملی و مصالح مردم باشد.منصور حقیقت‌پور در پایان گفت: ایران در حال سپری کردن سختی‌های زیادی است، پس جای هیچ اشتباهی وجود ندارد و همه باید هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید انجام بدهند تا به امید خدا مردم به آرامش برسند.

پیشنهاد مهاجری به رئیس جمهورِ ۱۴۰۰

فعال رسانه ای اصولگرا معتقد است رئیس جمهوری باید در ۱۴۰۰ قدرت را به دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و تنها به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.محمد مهاجری فعال سیاسی رسانه‌ای درباره «رجل سیاسی» و تعاریف ذکر شده در قانون اساسی، گفت: در قانون اساسی این گونه آمده است که کاندیدای ریاست جمهوری باید یک رجل سیاسی مذهبی باشد. زمانی که به بُعد مذهبی چنین فردی توجه می‌کنیم، کسی انتظار ندارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ها در حوزه‌های علمیه درس حوزوی خوانده باشد، بلکه لازم است واجبات اصلی دین را انجام داده و به اینکه یک فرد مذهبی است اشتهار داشته باشد. وی افزود: در خصوص رؤسای جمهور غیر روحانی بعد از انقلاب نیز به همین میزان کفایت شده که فرد شاخصه‌های کلی مذهبی بودن را داشته باشد. این فعال سیاسی تأکید کرد: در بُعد سیاسی بودن یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید همانند بُعد مذهبی بودن یکسری کلیات در نظر گرفته شود. به این معنا که نباید رجل سیاسی را به عنوان فردی در نظر بگیریم که دهه‌ها کار سیاسی صرف در ذیل احزاب کرده باشد، بلکه می‌توان یک مدیر موفق فرهنگی را که اشراف کامل به مسائل سیاسی دارد، نیز به عنوان رجل سیاسی پذیرفت.

مهاجری گفت: اگر چنین نگاهی بر تعریف رجل سیاسی حاکم شود، مردم دیگر احساس نمی‌کنند که در عرصه انتخابات در حال تماشای یک بازی سیاسی صرف هستند، بلکه آنها با افرادی مواجه می‌شوند که عملگرا (کارگزار به معنای لغوی) هستند.مهاجری با برشمردن موضوعات اصلی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: دو مسأله «اقتصاد» و «معیشت» امروز مشکل اصلی کشور است و رئیس جمهوری باید قدرت را در دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و در چهار سال فعالیت خود بخشی از مشکلات موجود را حل و فصل کند.

اصابت بیش از ۲۰ خمپاره به نواحی مرزی ایران

اصابت بیش از ۲۰خمپاره به خاک ساحلی رود ارس و روستای قره قباق اصلاندوز موجب وحشت ساکنین این روستا شد.به گزارش مهر، از ساعاتی پیش درگیری‌ها بین کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که از صبح یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از دو ماه از سر گرفته شده است شدت یافت.اصابت خمپاره‌های طرفین جنگ به نوار مرزی کشورمان، موجب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی و ساکنین این مناطق مرزی شده است که طبق گزارش خبرنگار مهر، برخی از ساکنین به دلیل وحشت کودکان، اصلاندوز را به طرف پارس آباد ترک می‌کنند.

کنایه چهره اصلاح طلب به اصولگرایان

محمدرضا خباز، یکی از چهره های اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جناح مقابل (اصولگرایان) هر فردی زودتر از خواب بیدار شود، انگیزه خدمت و کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری پیدا می‌کند. متاسفانه بخشی از مشکلات کشور بر گردن اصولگرایان است و جز درصد اندکی از ایشان، الباقی به خاطر حمایت از برخی افراد در به وجود آمدن خسارات‌ متعدد عذرخواهی نکرده‌اند.

حسن خمینی: باید مثل گل نیلوفر بروییم

سید حسن خمینی امروز در مراسمی گفت: همه اتفاقات دنیا دست ما نیست، بلکه این ما هستیم که باید در دل مرداب هم مثل گل نیلوفر بروییم و از بدی ها هم زیبایی درآوریم؛ در مرداب غرق شدن افتخار نیست. فرقی ندارد فریاد بکشید و غرق شوید و یا بدون توجه غرق شوید. در مرداب و گندزار هم باید رویید، جوشید و جوانه زد.

تفاوت سبد رای اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان

علی تاجرنیا چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: تفاوتی که سبد رأی اصلاح‌طلبان با اصولگرایان دارد این است که اگرچه در سبد رأی اصولگرایان، بسیاری از آراء، آراء تکلیف گراست اما در بدنه اصلاح طلبی عمدتا این آرایی است که در چارچوب اقناع و تحلیل اتفاق می‌افتد؛ همین امر نشان دهنده این است که نقش جوانان چقدر برجسته است. به هر حال باید تا حدودی از آن غل و زنجیرهای معمول نسل اول، رها شویم؛ هم انتخابات‌های شورای شهر و هم عملکردهای دولت نشان داد بایستی در مجموعه اصلاحات طرح نویی دراندازیم.

اعلام آمادگی وزیر احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات

عضو کابیته دولت نهم و دهم گفت: در این چند سال فرصتی بود که حسب تجارب پیش آمده در دولت، مجلس و نهادهای علمی و انقلابی، با همراهی جمعی از نخبگان و دلسوزان برنامه های قابل توجهی برای ایفای نقش دولتی مقتدر و کارآمد مهیا کنیم.به گزارش تسنیم، محمد عباسی عضو کابینه دولت نهم و دهم در جمع گروهی از دانشجویان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفته است: برخی که برای مدیریت کشور برنامه مدون نداشته و با بی تدبیری اثر تحریم ها را چند برابر کرده اند، می گویند دشمن مقصر وضعیت امروز است ضمن اینکه عملکردها و شاخص ها کاملا نشان می دهد که بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریتی نتیجه وضع امروز است، چشم دوختن به دشمنی که شماها مقصر اصلی تلقی می کنید، حاصل سیاست های غلط بکار گرفته است.وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات 1400، گفت: امثال بنده متعلق به ملت و نظام اسلامی مان هستیم. پس در حد توان و شرایط نباید از انجام هر خدمتی دریغ کنیم. عباسی گفت: در این چند سال فرصتی بود که حسب تجارب پیش آمده در دولت، مجلس و نهادهای علمی و انقلابی، با همراهی جمعی از نخبگان و دلسوزان برنامه های قابل توجهی برای ایفای نقش دولتی مقتدر و کارآمد مهیا کنیم؛ اما برای کاندیدا شدن به نظر می رسد با این تعداد افرادی که به عنوان داوطلب ذکر می شود فعلا نیاز و ضرورتی برای کاندیداتوری نمی بینیم؛ مگر اینکه شرایط به گونه ‌ای رقم بخورد که اقتضای حضور باشد.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف درباره تحولات قره‌باغ

 وزیران امور خارجه ایران و روسیه روز جمعه تلفنی درباره آخرین تحولات قره‌باغ و تنش‌ها میان ارمنستان و آذربایجان گفت‌وگو کردند. در گفت‌وگوی تلفنی شامگاه جمعه محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه آخرین تحولات قره باغ مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

پرونده‌ای از یک جنگ بی‌انتها؛ در قره‌باغ چه خبر است؟


آذربایجان و ارمنستان بار دیگر به روی هم آتش گشوده اند و یکی از سخت ترین درگیری ها میان این دو کشور در منطقه قره باغ رقم خورده است. به نظر می رسد، در شرایط فعلی راهکار فوری برای کنترل و کاهش درگیری ها وجود ندارد. بحران قره باغ به مساله حادی تبدیل شده و در این بین انگشت اتهام به سمت روسیه می رود؛ چونکه گفته می شود مسکو به دنبال حفظ و تداوم تنش ها در این منطقه است. درگیری ها در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه ارمنستان، روز جمعه از آمادگی این کشور برای همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا با هدف برقراری آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد.

هفته گذشته؛ بدترین هفته کرونایی ایران


همان‌ طور که انتظار می‌رفت، در هفته گذشته آمار مبتلایان کرونا در ایران رشد چشمگیری داشت؛ تعداد روزانه مبتلایان باز هم رکورد زد. تعداد کشته‌های روزانه گاهی به بالای ۲۰۰ نفر رسید و روز به روز استان‌های بیشتری درگیر این بیماری شدند. البته این روند صعودی کرونا در ایران در چند روز گذشته موضوع جدیدی نیست، بسیاری از کارشناسان و مسئولان قبلا نسبت به افزایش آمار کرونا در ایران هشدار داده بودند و حتی برخی از مسئولان آن به عنوان «سخت‌ترین پاییز دوران معاصر» ایران نام بردند. حالا ده روز از سخت‌ترین پاییز معاصر ایران می‌گذرد و به نظر می‌رسد همه پیش بینی‌ها واقعی بودند.

تصمیم جنجالی مهاجم سابق استقلال، تغییر تابعیت و دعوت به تیم ملی آذربایجان


مهاجم سابق استقلال با تغییر تابعیت برای تیم ملی آذربایجان به میدان خواهد رفت. علی قربانی که فصل پیش در سپاهان حضور داشت، با پایان فصل راهی تیم سومقامیت آذربایجان شد و حالا جیانی دی بیاسی سرمربی ایتالیایی تیم ملی آذربایجان او را به تیم ملی این کشور دعوت کرده است. دی بیاسی سرمربی جدید تیم ملی آذربایجان، لیست بازیکنان تیمش برای حضور در اردوی ملی و دیدار با قبرس را معرفی کرد که در لیست مدعوین، نام یک مهاجم ایرانی به چشم می‌خورد. /همشهری آنلاین

انتقاد سید حسن خمینی از حذف نام فرماندهان و مدیران جنگ از تاریخ دفاع مقدس


مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. هیچ لزومی ندارد اگر الان من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. یکی گفته بود ضد انقلاب خوب، ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی انقلابی خوب هم انقلابی مرده است!

یک امام جمعه: مردم مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟

باقری امام جمعه اسالم گیلان گفت: اینکه امروز تخم مرغ که ساده ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود، در مدتی کوتاه یکباره ۸۰-۷۰ درصد گران می شود و خیلی ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند، نشان از بی برنامگی در کنترل بازار است. مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟ آن از وضعیت بورس، آن از وضعیت سکه و طلا و ارز، با این بی برنامگی ها اقتصادی و عدم توان در کنترل بازار، مردم منتظر دلار پنجاه هزارتومانی باشند.

می‌گویند آقای روحانی استعفا بدهد؛ استعفا بدهد که چی؟


سید مصطفی هاشمی‌طباء: رئیس جمهور نظامی، غیرنظامی، هر چه می‌خواهد بیاید هم همین است. کار خاصی نمی‌تواند بکند. الان نام‌های نظامی جوان با رزومه عملکردی خیلی خوبی مطرح است که انسان‌های خوب و توانا، کاربلدی در حیطه خودشان هستند؛ اما اداره مملکت با موفقیت در اداره پروژه‌های بزرگ تفاوت دارد. روسای جمهور در زمان نامزدی شعار می‌دهند. برنامه نمی‌دهند شعار می‌دهند. فرقی هم نمی‌کند، چه آقای احمدی‌نژاد و چه آقای خاتمی و چه آقای روحانی، شعار می‌دهند. لباس تن کاندیدا مهم نیست نظامی باشد./ ایسنا

کنایه قالیباف به روحانی


محمدباقر قالیباف در یاوداره شهدای هادی‌شهر مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ۳۲ سال پیش در همین روستا در خدمت مردم بودم و دو افتخار خدمت در لشکر ۲۵ کربلا مازندران داشتم. امروز به یاد همان زمان به اینجا آمدم. وی با بیان اینکه افتخارات مردم مازندران و شجاعت آنها در زمان دفاع مقدس کم نظیر بود، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس نیز شهید سلیمانی هرگاه برایم از خانطومان سخن می‌گفت از رشادت پرافتخار دلاوران مازندرانی تعریف می‌کرد. ‌رئیس مجلس با بیان اینکه مردم بودند که در این سال‌ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند، ادامه داد: ما در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد. قالیباف با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی وظیفۀ مسئول قوۀ مجریه است، گفت: ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. می‌گویند مجلس سه ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد. ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت: مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم. این وضعیت محکوم به فساد است.

انتقاد امام جمعه اصفهان از «کشف حجاب»


سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان جدیت و قاطعیت در برابر قانون‌شکنان را از الزامات حکومت کردن برشمرد و اظهار داشت: باید با متجاوزان به حقوق مردم برابر با حکم خداوند برخورد کرد و جلوی کسانی که ترسی از قانون‌شکنی ندارند، گرفت. وی مطالبه اصلی مردم از نیروی انتظامی را امنیت بیشتر در جامعه بیان کرد و گفت: باید در این خصوص اختیارات بیشتری به نیروی انتظامی برای برخورد با قانون‌شکنان اعطا شود. امام جمعه اصفهان به دخالت دولت‌های غربی در اجرای قوانین کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بیگانگان حق دخالت در اجرای قوانین ما را ندارند، گفت: همان طور که آنها قانون خودشان را دارند، ما هم قانون خودمان را داریم؛ بنابراین، نباید ترس داشته باشیم، از اینکه اگر با هنجارشکنان برخورد کردیم ممکن است، علیه ما اقدام خصمانه‌ای انجام دهند. وی به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است، ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند. طباطبایی‌نژاد خواستار تشکیل شعبه‌های مخصوص رسیدگی به پرونده‌های ناهنجاری‌های اخلاقی در دادگاه‌ها شد و گفت: نگاه قضات هم باید در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

سید حسن خمینی: مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و از فرمانده و نخست‌وزیرش نگوییم


سید حسن خمینی: به نظر من این تحریف نیست، مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. در جنگ همه بودند و همین رمز توفیق بود. وی ادامه داد: هیچ لزومی ندارد اگر الآن من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است، از اول که شروع می شود لنین و استالین و هفت هشت ده نفر ایستاده اند و پله پله کم می شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می مانند.

وی افزود: یکی گفته بود ضد انقلاب خوب ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی  انقلابی خوب هم انقلابی مرده است! می توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است. اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه با هم بودند. صف های نفت، گاز، کوپن و همه چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهرها شد ولی سرها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است.

مکرون: ترکیه ۳۰۰ فرد مسلح از سوریه به آذربایجان اعزام کرده است


«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد روز جمعه گفت که در نشست سران اتحادیه اروپا این توافق حاصل شد تا به ترکیه فرصت مذاکره داده شود و به این کشور تا پایان دسامبر آینده وقت داده شود. به گزارش الجزیره، ماکرون هشدار داد: «ترکیه باید وارد مذاکرات شود، در غیر این صورت به گزینه تحریم ها روی خواهیم آورد.» وی گفت: در صورتی که ترکیه همچنان از خطوط قرمز تجاوز کند، نمی توان مذاکره با ترکیه را آغاز کرد و در صورتی که ترکیه تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات نشود باید پیامدهای آن را بپذیرد. رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان اطلاعاتی این کشور اعلام کرده که ۳۰۰ فرد مسلح از سازمان های جهانی سوریه را به مقصد آذربایجان ترک کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :