با اعلام معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران ، تعداد گودهای سطح شهر تهران 485 گود است که حدود 20 درصد آنها پرخطر محسوب می شوند
کد خبر: ۹۰۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 30 September 2020

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران هشدار جدی به مالکان گودهای رها شده داد و گفت: شهرداری تحمل تداوم این وضعیت را ندارد و در نظر دارد ضمن مکاتبه با مالکان این گودها تا آخر سال نسبت به تعیین تکلیف گودهای رها شده اقدام کند و به طور قطع به نفع مالک نیز نیست که شهرداری گودی که با هزار زحمت ساخته شده را با خاک پر کند.

افشین حبیب زاده ،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره لایحه ای که شهرداری درباره گودهای سطح شهر تهران تهیه کرده است گفت: لایحه‌ای که شهرداری درباره گودهای سطح شهر تهران می‌خواهد ارائه کند، از راکد ماندن و رها کردن گودها پیشگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که مالکان گود را رها کرده و ارتباطی به گودهای رها شده فعلی ندارد.

او ادامه داد: درخصوص گودهای رها شده ای که در سطح شهر وجود دارد تقسیم بندی هایی،هم به لحاظ میزان خطر و هم به لحاظ اینکه به چه طریق می‌توان با گودها رفتار کرد که به وضعیت کنونی پایان داد، انجام شده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که لایحه اول از تولید گودها جلوگیری می‌کند گفت: درگام بعدی باید با آنچه تولید شده، مقابله و تکلیفشان را مشخص کنیم. در نهایت قرار شد این گودها به ترتیب گفته شده، تقسیم‌بندی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

حبیب زاده تاکید کرد: پروسه تعیین تکلیف گودهای رها شده سطح شه تهران به این دلیل که گودها مالکین متعدد دارند اعم از شخص حقیقی و حقوقی؛ حقوقی بخش خصوصی یا حتی بخش غیرخصوصی. طولانی شده ،به این ترتیب باید رفتار با گودها متفاوت باشد و در نهایت نیز باید از دادگاه حکم گرفته و اقدام شود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران اگر شهرداری بخواهد برای پر کردن گودها رأسا اقدام کند، توان مالی چندانی ندارد.به طور مثال برای پر کردن یکی از گودها احصا شده به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است درحالی‌که مناطق توان مالی برای چنین اقدامی ندارند در نتیجه باید روش‌های جدیدی ارائه شود. به هر حال عمده این گودها در چند منطقه از جمله منطقه یک متمرکز است. تعداد گودهای پرخطر زیاد نیست. حدود ۴۸۵گود تخمین زده شده که شاید حدود ۲۰ درصد گود پرخطر وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار