امروز جمع‌آوری غیرمجاز زباله یکی از آسیب‌های شهر قم است. هیچ‌کس اجازه حضور در درب منازل برای جمع‌آوری زباله را ندارد و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم. زباله به‌عنوان طلای کثیف عامل بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه در شهر شده است.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹ 27 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم با تأکید بر لزوم شناسنامه‌دار شدن مراکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله، اظهار داشت: امروز جمع‌آوری غیرمجاز زباله یکی از آسیب‌های شهر قم است.

شهردار قم با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰۰ مرکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله در شهر قم، افزود: تعداد ۳۰۱ مرکز در هسته مرکزی شهر قرار داشته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید هر چه سریع‌تر به بیرون از شهر انتقال پیدا کنند.

سقاییان‌نژاد کاهش لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند و تعدیل بهای صدور مجوز بهره‌برداری مرکز دریافت پسماند خشک خارج از سرویس سایت البرز را عاملی تشویقی برای ساماندهی این مراکز دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله برای شهرداری شناسنامه‌دار شدن این مراکز است.

وی کاهش ناهنجاری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی را دومین مسئله در ساماندهی این مراکز عنوان کرد و گفت: امروز زباله به‌عنوان طلای کثیف عامل بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه در شهر شده است.

شهردار قم حضور زباله گردها را در خیابان‌ها و کوچه موردبررسی قرارداد و بیان کرد: هیچ‌کس اجازه حضور در درب منازل را برای جمع‌آوری زباله نداشته و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم.

سقاییان‌نژاد در پایان خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی این مراکز شده و خاطرنشان کرد: ۳۰۱ مرکز جمع‌آوری زباله شناسایی‌شده در رینگ هسته مرکزی شهر باید از محدوده شهر خارج‌شده و به سایت البرز یا مکانی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط‌زیست انتقال پیدا کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار