رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل ارشاد قم مطرح کرد؛
کریمی گفت: در شش ماه نخست امسال برای بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب در قم مجوز صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱ 27 September 2020

به گزارش تابناک قم، روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به آمار صدور مجوز کتاب در ۶ ماه نخست امسال در قم اشاره کرد گفت: طی این مدت، برای ۴۱۰۹ عنوان کتاب مجوز صادر شده است.

وی اضافه کرد: استان قم در زمینه تولید کتاب کودک و نوجوان از ظرفیت خوبی برخوردار است؛ از این رو از مجموع مجوز‌های صادر شده ، ۶۲۳ عنوان را حوزه کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است.

۵۶ کتاب غیرمجاز شناخته شد

کریمی ۲۰۰۵ مورد از مجوز‌ها را مشروطی عنوان و بیان کرد: ۲۰۰۵ درخواست بعد از اعمال و اصلاح موارد خواسته شده از سوی ناشران، مجددا به چرخه صدور مجوز برگشتند که از این تعداد مورد ارجاعی، ۵۶ اثر غیرمجاز شناخته شد و مجوز چاپ دریافت نکرد.

این مقام مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین اهدای کتاب را یکی از وظایف اصلی اداره کتاب استان عنوان کرد و افزود: تعداد کتاب‌های اهدا شده از سوی واحد اهدای کتاب ۸۵۰۰ جلد بوده است.

کریمی در پایان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ جهاد و مقاومت و گسترش سبک زندگی با محوریت شهدا از کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حمایت جدی به عمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار