تیم‌های فوتبال استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 26 September 2020

به گزارش تابناک سمنان مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز شنبه آغاز می‌شود. ایران و عربستان به ترتیب با ۲ و ۳ تیم بیشترین نماینده را بین ۸ تیم برتر منطقه غرب آسیا دارند. قطر، امارات و ازبکستان هر کدام با یک نماینده باید به ادامه مسابقات بپردازند. اولین بازی این مرحله را تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و شباب الاهلی امارات برگزار خواهند کرد. این دیدار ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود. بر خلاف سال‌های گذشته، مرحله حذفی لیگ قهرمانان به شکل رفت و برگشت نیست. به این ترتیب در صورت تساوی ۲ تیم در ۹۰ دقیقه، بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده خواهد شد.

استقلال ایران - پاختاکور ازبکستان (شنبه ساعت ۲۱:۱۵)

در دومین مسابقه این مرحله، استقلال و پاختاکور در ورزشگاه الجنوب (دوحه قطر) به مصاف یکدیگر می‌روند. نماینده ایران در مرحله گروهی پس از پیروزی ۳ بر صفر برابر الاهلی عربستان صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مسجل کرد. استقلال با کسب ۵ امتیاز، در جایگاه دوم گروه اول لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

مجید نامجومطلق در بازی قبل از ارسلان مطهری کنار دیاباته و قایدی در خط حمله استفاده کرد، اما به دلیل حساس بودن رقابت با پاختاکور، استفاده همزمان از ۳ مهاجم ریسک بالایی دارد و شاید مربی استقلال به مهاجم جوان خود در زمانی خاص فرصت بازی دهد.

پس کنار حذف الهلال از لیگ قهرمانان، پاختاکور با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم اول صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرد. شاید پاختاکور نسبت به الهلال قدرت کمتری داشته باشد، اما به هیچ وجه تیم ضعیفی نیست. نقطه قوت پاختاکور در خط دفاعی است. مدافعان تیم ملی ازبکستان خط دفاعی این تیم را تشکیل می دهند. آن‌ها در ۱۰ مسابقه آخر خود ۷ کلین شیت داشتند.

دراگان چران بهترین بازیکن پاختاکور است. او در لیگ ازبکستان با ۱۵ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و با ۳ پاس گل، بهترین گلساز پاختاکور به حساب می‌آید. جلال الدین ماشاریپوف هافبک ۲۷ ساله پاختاکور و تیم ملی ازبکستان دیگر بازیکن کلیدی این تیم است. او طی ۲ دیدار رفت و برگشت مقابل شهرخودرو آمار یک گل و یک پاس گل را ثبت کرد. پاختاکور در حال حاضر با اختلاف بسیار زیاد نسبت به تیم دوم (آلمالیق) صدرنشین لیگ ازبکستان است.

نگرانی هواداران استقلال برای این مسابقه مصدومیت وریا غفوری کاپیتان این تیم است. غفوری به دیدار استقلال مقابل پاختاکور نخواهد رسید. او در دقایق پایانی نیمه اول بازی برابر الاهلی مصدوم شد و جای خود را به محمد دانشگر داد. به نظر می‌رسد نامجومطلق از دانشگر در این مسابقه در پست دفاع راست استفاده می کند. هروویه میلیچ هم به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای استقلال در این مسابقه به میدان برود. 

این مسابقه در شرایطی برگزار خواهد شد که تست کرونای سرمربی پاختاکور مثبت شده است و او روی نیمکت این تیم در بازی با استقلال نمی نشیند.

استقلال در لیگ ایران پس از پرسپولیس در جایگاه دوم قرار گرفت و در جام حذفی هم عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. نقطه قوت آبی پوشان خط حمله این تیم است. استقلالی‌ها در ۱۰ مسابقه آخر خود در هر بازی حداقل یک گل زده اند. به این ترتیب تقابل جالبی را بین مهاجمان گلزن و مدافعان سرسخت پاختاکور شاهد خواهیم بود.

ترکیب احتمالی استقلال:

  • سید حسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی پور، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

ترکیب احتمالی پاختاکور:

  • الدوربک سویونوف، فرخ سیفیف، ایگور کریمتس، اسماعیلوف، علیژونوف، خامروبکوف، اعظموف، ایگور سرگیف، دراگان چران، خامداموف و ماشاریپوف

دیدار تیم‌های فوتبال استقلالی ایران و پاختاکور ازبکستان فردا ساعت ۲۱:۱۵ برگزار می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار