رئیس پليس فتا استان یزد در رابطه با سرقت در فضاي مجازي از طريق فيشينگ، دسکتاپ فيشينگ ،اسکيمر، کيلاگر و ... به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 07 September 2015

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ "حسين رضايي" در رابطه با سرقت در فضاي مجازي از طريق فيشينگ، دسکتاپ فيشينگ ،اسکيمر، کيلاگر و ... به شهروندان هشدار داد و راهکار هاي ذيل را در خصوص پيشگيري از آسيب ها و کلاهبرداري هاي احتمالي ارائه داد.

سرهنگ رضايي گفت: فيشينگ روشي است که کلاهبرداران با طراحي صفحاتي جعلي اقدام به سرقت اطلاعات مهم کاربران مي کنند اين صفحات بيشتر در مورد صفحات لاگين، درگاه هاي بانکي و . . . مي باشد.

  وي افزود: کاربران دقت داشته باشند هميشه آدرس سايت ها را خودشان در آدرس بار تايپ کنند و از کپي کردن يا رفتن به لينک هايي که در سايت هاي مختلف ارائه شده جداً خودداري نمايند.

  رضايي گفت: تمامي سايت هاي معتبر و مهم در فرم هاي ورود اطلاعات خود از ارتباط امن https استفاده مي کنند نه http. 

      سرهنگ حسین رضایی در خصوص  دسکتاپ فيشينگ افزود: نسخه پيشرفته فيشينگ مي باشد با اين تفاوت که کلاهبرداران با تغيير IP سعي بر سرقت اطلاعات دارند.

 

وي از كاربران خواست: از نسخه هاي قديمي سيستم عامل ويندوز مانند ويندوز XP استفاده نکنند و همواره نسبت به بروز کردن آن اقدام نمايند.

رضايي ضمن اشاره به اينكه كاربران از يک آنتي ويروس مناسب و قوي و نسخه اصلي استفاده و همواره بروز رساني کنندتصريح كرد: كاربران از مرورگرهايي با قابليت آنتي فيشينگ استفاده كرده و مرورگرها را همواره بروز کنيد. 

رئيس پليس فتا استان يزد در خصوص اسکيمر اضافه کرد: قطعه اي سخت افزاري است که کار کپي برداري از کارت هاي بانکي را انجام مي دهد.

 وي به شهروندان هشسدار داد: هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز و دستگاه هاي کارت خوان نسبت به عدم وجود هر گونه شيء اضافي و مورد مشکوک مطمئن شويد.

سرهنگ رضايي افزود: کارت عابر بانک يا اطلاعات مهم حساب بانکي خود بويژه رمز عبور را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد.

  رضایی گفت: کي لاگر، ابزاري است که تمام کارهاي انجام شده ي کاربر توسط کيبورد را ثبت مي کند، اين ابزار به صورت هاي سخت افزاري و نرم افزاري توليد مي شود.

 

وي ادامه داد: براي وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپيوتر هاي مستقر در مکان هاي عمومي استفاده نکنيد، امکان سرقت اطلاعات شما به وسيله کيلاگر ها وجود دارد.

سرهنگ رضايي در پايان، اضافه كرد: در مکان هاي عمومي مانند کافي نت، زماني که اطلاعات شخصي و مهمي روي صفحه مانيتورتان هست کامپيوترتان را ترک نکنيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار