مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زیستگاه‌های استان البرز نداشته‌ایم گفت: اما با توجه به اینکه این بیماری در استان تهران مشاهده شده است، استان البرز هم در آمادگی کامل برای پیشگیری قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 21 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی در خصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز گفت: آخرین بار این بیماری در سال ۹۷ در شهرستان طالقان مشاهده و ۲۶ مورد تلفات هم ثبت شد.

حکیمی افزود: طبق پروتکل، تمام دام‌های شهرستان طالقان به دلیل اینکه آخرین شیوع در آن نقطه بوده است در برابر طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شده است. علاوه بر این جاده چالوس هم دیگر نقطه حساس استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان است که در این نقطه هم واکسیناسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در زیستگاه‌های البرز نداشته‌ایم اما با توجه به شیوع بیماری در برخی استان‌ها از جمله تهران، خطر سرایت به استان البرز را در نظر گرفته‌ایم و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

حکیمی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه واکسیناسیون دام‌ها  در طالقان و جاده چالوس بوده است گفت: جلسات مشترک با دامپزشکی برگزار، تجهیزات لازم تأمین و هماهنگی‌های مورد نیاز انجام شده است و ظرف هفته آینده یک مانور مشترک با دامپزشکی به منظور ایجاد آمادگی در برابر شیوع طاعون نشخوارکنندگان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که احتمال شیوع طاعون نشخوارکنندگان را در این مقطع زمانی کاهش می‌دهد پایان زمان چرای دام در مراتع استان و آغاز خروج گله‌ها از زیستگاه‌هاست اما با این وجود باید در برابر بیماری به طور کامل آماده باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز این بیماری، اولین جلسه هماهنگی با دامپزشکی برای آمادگی در برابر این بیماری فردا برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار