معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم خبر داد و گفت: سه‌شنبه اول مهرماه و مصادف با روز جهانی بدون خودرو از ساعت 16 الی 22 تردد خودرو در خیابان شهدا ممنوع بوده و عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فرصت استفاده از معابر و پیاده‌روها را خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 19 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودروی شخصی در سفرهای درون‌شهری اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد حاکمیت خودروهای شخصی در سطح شهر و ترافیکی بیش از پتانسیل‌های محورها و رینگ‌های ترافیکی شهر قم هستیم.

وی سهم 13 درصدی سهم اتوبوسرانی در سفرهای درون‌شهری را مورد توجه قرارداد و افزود: امروز بیشترین سهم از سفرهای درون‌شهری به خودروهای شخصی با 46 درصد اختصاص داشته درحالی‌که باید این سهم به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تغییر ذائقه مردم برای عدم استفاده از خودروی شخصی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و تأکید کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری قم برای تشویق مردم در استفاده نکردن از خودرو  آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم است.

وی با بیان لزوم بازگشت به فرهنگ انسان‌محوری در حوزه حمل‌ونقل و احترام به حقوق عابرین پیاده تصریح کرد: آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور مسئولان و مدیران شهر می‌تواند گام مؤثری در تشویق شهروندان در شرکت در این پویش مردمی باشد.

ذاکریان سه‌شنبه روز اول مهرماه را آغاز این حرکت اعلام کرد و گفت: سه‌شنبه روز اول مهرماه و مصادف با روز جهانی بدون خودرو بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ساعت 16 الی 22 تردد خودرو در خیابان شهدا ممنوع خواهد بود.

وی فرصت ایجادشده برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در روز سه‌شنبه اول مهرماه آغاز توجه و احترام به اصالت انسان در شهر خواند و یادآور شد: اجرای پیاده راه‌های خیابان ارم، خیابان بهار و انقلاب نیز باهدف کاهش تردد خودرو و فرصت حضور عابرین پیاده در مرکز شهر طراحی و اجراشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار