مدیرکل آموزش و پرورش استان: سال تحصیلی جدید با رعایت شیوه نامه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 01 September 2020

مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، اصغری در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه قزوین اعلام کرد: مدارس قطعا از 15 شهریور بازگشایی می شود و اگر شرایط کرونایی اجازه ندهد, آموزش تعطیل نمی‌شود و درصورت غیر حضوری شدن مدارس در سال تحصیلی جدید ، آموزش بصورت آنلاین و از طریق صدا و سیما  ارائه خواهد شد .
 
وی با اشاره به شیوه نامه بازگشایی مدارس افزود: همه شرایط را در مواجه با شرایط مختلف در نظر گرفته ایم و به خانواده ها اطمینان می دهیم سلامت دانش آموز حفظ خواهد شد.
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ مراقبین سلامت که مربیان پرورشی و معاونان مدرسه هستند با دقت بر رعایت اصول بهداشتی در مدرسه و دانشگاه علوم پزشکی هم بر مجموعه فعالیت های ما در فضای آموزشی مدارس نظارت می کنند.
 
اصغری با اشاره به 9 هزار و 600 کلاس درس در سطح استان گفت: یک و نیم میلیارد تومان برای تهیه مواد ضد عفونی کننده اختصاص داده ایم و امکانات و ملزومات بهداشتی برای همه مدارس تهیه شده است.
 
وی ادامه داد: در شرایط کرونایی باید یاد بگیریم چگونه با این بحران مواجه شویم و با افرادی که در این زمینه کوتاهی می کنند با جدیت برخورد خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین توضیح داد: برنامه ریزی های ما به مقتضای شرایط کرونایی در مناطق متفاوت است اگر وضعیت سفید باشد آموزش حضوری است و در شرایط زرد کرونایی بسته به ظرفیت کلاس های درسی برنامه ریزی می شود.
 
به گفته اصغری؛ اگر تعداد دانش آموزان یک کلاس سی نفر باشد با یک سوم ظرفیت کلاس ها دایر, اما در مدارسی که کلاس های درس کمتر از ده نفر است کلاس ها با تمام ظرفیت برگزار می شود.
 
وی گفت: حتی در شرایط سفید هم تمایل داریم در برخی از روزها آموزش به صورت مجازی باشد و به سوی آموزش های غیرحضوری برویم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان, برای برقراری شبکه شاد در نه در صد از مناطق استان با مشکل نبود شبکه , پهنای باند و نبود امکاناتی چون گوشی های هوشمند مواجه ایم .
 
اصغری ادامه داد: دغدغه ما برای پایه اولی ها, نو آموزان و دانش آموزان استثنایی بیشتر از سایر گروه های تحصیلی است. 
 
وی با تاکید بر ثبت نام در مقطع پیش دبستانی گفت: کمتر از 50 درصد برای پیش دبستانی ها ثبت نام کرده اند و پیش دبستانی ها هم وارد شبکه شاد می شوند.
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ آن بخش از شهریه مدارس غیر دولتی که مربوط به آموزش است دریافت می شود چرا که  مربیان برای آموزش های مجازی متحمل هزینه های بیشتری می شوند اما شهریه برای فوق برنامه نباید دریافت شود.
 
اصغری گفت: اگر برای سرویس مدارس از سوی تاکسیرانی و اتوبوسرانی تمهیدی اندیشیده شود تا سلامت دانش آموزان حفظ شود نگرانی ما مرتفع می شود.
 
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان هم در ارتباط زنده با این برنامه گفت: اگرچه باخطر شرایط کرونایی آموزش با افت جدی مواجه شد اما سلامت دانش آموزان و فرهنگیان اولویت اول ماست.
 
منوچهر حبیبی با اشاره به شبکه شاد اذعان کرد: این شبکه در مدت کوتاه طراحی شد و با کاستی های همراه بود.
 
وی تاکید کرد: تا اطمینان کامل به رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان پیدا نکنیم آموزش ها حضوری نخواهد بود.
 
به گفته جانشین ستاد مقابله با کرونا؛ هماهنگی لازم با دستگاه هایی چون مخابرات و صداوسیما برای آماده سازی بسترهای لازم آموزش غیر حضوری برای دورترین مناطق استان انجام شده است و  تلفن همراه ,تبلت و وسایل آموزشی برای افراد نیازمند نیز از طریق کمیته امداد, بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام تامین می شود.
منبع:صداوسیما
برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس ، مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار