شهردار تبریز خبر داد
شهردار تبریز از افتتاح و بهره برداری ۳۵ پارک محله‌ای طی ۳۲ ماه اخیر در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 22 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح سه پروژه شهرداری منطقه یک تبریز با بیان این‌که در دوره فعلی شورا و مدیریت شهری تبریز هیچ گونه تغییر کاربری فضای سبز رخ نداده است، اظهار کرد: با وجود این‌که بخش قابل توجهی از درآمدهای شهرداری از محل تغییر کاربری محقق می‌شود، طی سه سال گذشته هیچ درآمدی از این بخش نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری از تغییر کاربری فضای سبز جلوگیری شده است، افزود: این چشم پوشی از درآمد تغییر کاربری در حالی است که علاوه بر اداره شهر، رویکرد حفظ و توسعه فضای سبز همواره مورد تاکید ما بوده و به بهای شهر فروشی، شهر را اداره نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: در راستای سیاست‌های کلان شورای پنجم در خصوص توسعه فضای سبز تبریز، سال ۹۹ سال فضای سبز نامگذاری شده و برنامه‌های قابل توجهی در این حوزه مدنظر قرار دارد؛ در شورای پنجم تغییر کاربری فضای سبز انجام نشده و اگر جابجایی هم اتفاق افتاده، موردی برای آن جایگزین شده است.

شهردار تبریز با بیان این‌که افتتاح ۳۵ پارک محله‌ای طی ۳۲ ماه موجب افزایش قابل توجه فضای سبز خواهد شد، گفت: این روند طی سال جاری نیز تداوم یافته و حدود ۲۰ پارک در حال احداث است که برخی از آن‌ها ۱۰ هکتاری هستند.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پارک باغشمال را به عنوان بزرگ‌ترین پارک داخل شهر افتتاح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مبارزه با فساد و شفافیت در حوزه‌های مختلف از جمله ماده ۱۰۰ در راس اقدامات شهرداری تبریز است، اظهار کرد: با وجود این‌که انجام این اقدامات، توسعه فضای سبز نیز فراموش نشده و برای سال ۹۹ پروژه‌های متعدد مسیرگشایی و فضای سبز پیش بینی شده است.

شهین باهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود قیمت بالای قیر، ۱۵۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر انجام شده و این امر با حمایت و کمک کارکنان و مدیران شهرداری که در صف اول خدمت رسانی هستند، محقق شده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و بدهی‌های پیشین شهرداری، عملکرد شهرداری و شورای پنجم را قابل توجه و قابل دفاع ارزیابی کرد و افزود: کارکنان شهرداری تبریز حتی تا ساعات پایانی شب هم کار می‌کنند تا مشکلات را رفع کنند و امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار