مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 16 August 2020


به گزارش تابناک مرکزی رضا میرزائی درنشست هم انديشي استانداري مركزي به مناسبت روز و هفته ملي تشكل ها و مشاركت اجتماعي با سازمانهاي مردم نهاد استان ، تقویت و تعامل دوسویه میان دولت و سازمان های مردم نهاد را یک راه مهم برای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و افزود: در حال حاضر ۴۲۶ تشکل در حوزه های مختلف در استان مرکزی ثبت شده است که ۶درصد آن را تشکل های زیست محیطی تشکیل میدهند.
وی تاکید کرد: امروزه بیش از گذشته به مشارکت سمن‌ها برای حل مشکلات محیط زیست نیازمند هستیم و باید زیرساخت‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی در این زمینه فراهم شود.
میرزائی با اشاره به اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند، افزود: مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و از سمن‌ها می‌خواهم مطالبه گری را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در همه ابعاد تقویت کنند.
نماینده تشکل های زیست محیطی استان هم دراین نشست با قدردانی از پیگیریهای استاندارمرکزی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در راستای اجرایی شدن کنترل مازوت نیروگاه شازند و راه اندازی ۵ ایستگاه پایش آلودگی هوا این اقدامات را گامی موثر در راستای کاهش آلودگی هوای استان دانست.
در ادامه این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی و نماینده سمن ها نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و از ۱۴ تشکل به نمایندگی سمن های استان مرکزی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار