معاون استاندار قم با اشاره به تنظیم سند فرهنگی و اجتماعی استان گفت: این سند دارای ۵ برنامه عملیاتی ازجمله موضوع حجاب و عفاف است و ۴۰ میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۸۸۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 16 August 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان‌پور در جلسه عفاف و حجاب که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در 19 دی ماه سال 97 مقام معظم رهبری دغدغه‌های خود را پیرامون وضعیت فرهنگی قم بیان کردند و همه دستگاه‌های استان مخاطب این منویات بودند.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، قرارگاه 19 دی به ریاست آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان تشکیل و کار پژوهشی و مطالعاتی در زمینه وضعیت فرهنگی استان انجام شد. هیئت اندیشه ورز استان قم متشکل از اساتید دانشگاه و حوزه شکل گرفت و سند فرهنگی و اجتماعی تنظیم شد که 5 برنامه عملیاتی دارد و یکی از این برنامه ها موضوع عفاف و حجاب است.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری قم بیان کرد: 40 میلیارد تومان برای این سند اختصاص پیدا کرد، در این سند موضوعی که برای عفاف و حجاب انجام و جایگاه دستگاه های استان مشخص شد و استاندار نیز بر این موضوع تاکید کردند که برای انسجام فعالیت‌ها و رصد و پردازش نیازمند کارگروه عفاف و حجاب هستیم؛ گروه کاری عفاف و حجاب با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.

سلیمان پور ادامه داد: نشست‌های متعددی با حضور استاندار و بانوان فعال فرهنگی استان در زمینه عفاف و حجاب برگزار شده است، دغدغه مردم متدین قم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و لزوم تبیین این فریضه الهی مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: حدود 35 همایش در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان قم برگزار شده است و یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید استاندار است اهمیت ترویج این فریضه الهی است.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری قم با اشاره به ارزیابی دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد: در این زمینه سال گذشته کارگروه تشکیل شد؛ در حوزه درون سازمانی شرایط بسیار مطلوبی داریم و موضوعات انگشت شماری متذکر شدیم ولی در حوزه برون سازمانی ضعف هایی وجود داشت که نیازمند مشارکت بخش خصوصی بود.

سلیمان پور بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بخش دولتی درون سازمان شرایط مطلوب است ولی در بخش خصوصی داروخانه ها نقص وجود داشت، مسافرپذیر بودن قم سبب می‌شود که فرهنگ عفاف و حجاب تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: از هر سازمان 2 نماینده به استانداری معرفی شدند و قرار شده است که کارگاه های آموزشی در زمینه عفاف و حجاب برگزار کنیم و تلاش می‌شود در حد توان به این تکلیف شرعی عمل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه شهر مقدس قم باید به عنوان الگویی بی‌بدیل برای جامعه اسلامی و بانوان معرفی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و ویژگی‌های شهر قم که در جوار حرم بی‌بی فاطمه معصومه(س) قرار دارد باید این شهر را رنگ و بوی دینی و مذهبی ببخشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار