کد خبر: ۸۸۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 13 August 2020

 

فرمانده نیروی انتظامی، تا پایان سال زیر ساخت های لازم جهت هوشمند سازی پلیس به اتمام می رسد، گفت: نیروهایی همچون پلیس راهور که بیشتر در حال خدمت رسانی به مردم هستند در اولویت هوشمند سازی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سردارحسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم استان پهناور خراسان جنوبی مردمی متدین، ولایی و سختکوش هستند، گفت: مردم این استان با وجود فشارهای اقتصادی و خشکسالی همیشه در پشتیبانی از نظام و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضور در صحنه‌های مختلف پیشتاز هستند.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی در انتخابات بیشترین مشارکت را داشته اند و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در تمامی مراسم های ملی و مذهبی مردم این استان همواره پشتیبان انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه خدمت در این نیرو یک نعمت الهی است و می بایست خدا را بابت این توفیق شکرگزار بود، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اقداماتی که با همکاری مردم انجام داده قدم های مؤثری را در تأمین نظم و امنیت در سطح جامعه برداشته است.

سردار اشتری، هوشمندسازی را از اولویت‌های پلیس دانست و افزود: امروز پلیس ایران با فناوری و تکنولوژی‌های روز و با استفاده از ظرفیت نخبگان خود هوشمندسازی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال زیر ساخت های لازم جهت هوشمند سازی پلیس به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد: نیروهایی همچون پلیس راهور که بیشتر در حال خدمت رسانی به مردم هستند در اولویت هوشمندسازی قرار دارند.

سردار اشتری یادآور شد: از لحاظ به کارگیری تجهیزات نیز آموزش کارکنان و نیروهایی که از تجهیزات و فناوری روز در این خصوص استفاده می کنند در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان سال 1400 همه خدماتی را که به مردم ارائه می دهیم با استفاده از فناورهای روز  انجام دهیم و البته با سرعت و دقت بیشتر که نتیجه آن امنیت و آرامش بیشتر برای مردم است.

اقتدار نیروی انتظامی توأم با عدالت، رأفت، مهربانی و هوشمندانه

وی با اشاره به فرمایش گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند:”می بایست اقتدار نیروی انتظامی توأم با عدالت، رافت و مهربانی و هوشمندانه باشد” خاطر نشان کرد: پلیس خراسان جنوبی در برخورد با کسانی که مخل نظم و امنیت مردم هستند و به حقوق مردم تعدی می کنند با اقتدار برخورد کند و در کنار مردم توام با رافت و مهربانی رفتارکند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است، افزود: در همین راستا با مجاهدت هایی که توسط نیروهای نظامی و انتظامی؛ امنیتی و  دستگاه قضائی صورت گرفته این استان جزء امن ترین استان های کشور محسوب می شود.

نقش ناجا در تأمین امنیت بی بدیل است

استاندار خراسان جنوبی “محمد صادق معتمدیان” نیز در این مراسم، امنیت را از ارکان حاکمیتی دانست که در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیر به سزایی دارد و افزود: ایران اسلامی از امن‌ترین کشورهای دنیاست که نقش ناجا در تأمین امنیت بی بدیل است.

این مقام مسئول به نقش تاثیرگذار نیروی انتظامی در تأمین امنیت از مرزها تا شهرها اشاره کرد و گفت: رویکرد هوشمندانه پلیس باعث اعتماد بیشتر مردم نسبت به این نیرو شده است.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی مهم و استراتژیک است که طولانی‌ترین مرز را با کشور افغانستان دارد، عنوان کرد: حضور نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح، امنیتی و دستگاه قضا و همکاری مردم، نظم و آرامش را برای این استان به ارمغان آورده است.

وی به کارنامه درخشان نیروی انتظامی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تلاش‌های شبانه روزی پلیس باعث شده تا خراسان جنوبی از نظر جرائم خشن، سرقت‌های مسلحانه و گروگانگیری در پایین‌ترین سطح در کشور قرار داشته باشد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، استاندار خراسان جنوبی به نقش پلیس در فعالیت‌های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال صادرات در خراسان جنوبی به ۳ برابر افزایش یافته که نشان از تلاش نیروهای انتظامی و مرزبانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار