کد خبر: ۸۸۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 07 August 2020

پیام تبریک نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز خبرنگار

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیامی فرا رسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به جامعه خبری کشور تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیامی فرا رسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به جامعه خبری کشور تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

رسانه، رکن چهارم دموکراسی و خبرنگاران و اهالی رسانه به‌عنوان وجدان بیدار و دغدغه‌مند جامعه، هسته اصلی تشکیل دهنده رسانه و عامل حرکت در مسیر نیل به دموکراسی در نظام‌های غیردموکراتیک و زدودن غبارهای برجای مانده بر چهره دموکراسی در نظام‌های دموکراتیک هستند.

شاید این جملات در بادی امر، کلیشه‌ای، از روی تعارف و غیر واقعی به‌نظر برسند، اما گسترش دامنه اثرگذاری رسانه‌ها در سال‌های اخیر و نگاهی گذرا به تاریخ تحولات رسانه‌ها به‌خوبی گواه این است که عکاسان و روزنامه‌نگاران تا چه حد در فروکاستن آتش مخاصمات مسلحانه، افشای مفاسد و دفاع از جامعه مدنی و عقب راندن حاکمیت‌ها از خودسری‌ها و تعدی به حقوق شهروندان اثرگذار بوده‌اند.

از ثبت و ماندگار نمودن محلات و انسان‌های فراموش شده پیش از انقلاب در قاب دوربین کاوه گلستان تا بازتاب جهانی زلزله‌های رودبار و بم توسط محمد فرنود و عطا طاهرکناره، روایت تصویری تهران معاصر از رویدادهای ماه‌های منتهی به انقلاب ۵۷ تا بمباران تهران و... تا ثبت تصویر دردناک اما آگاهی بخش تن یخ‌زده جوان کولبر توسط عادل جلیل پوران و داستان تصویری تلخ گورخواب‌ها در قاب نگاه سعید غلام‌حسینی و هزاران تصویر تاثیرگذار دیگر طی دهه‌های اخیر و همچنین گزارشات خبری مهمی نظیر املاک و حقوق‌های نجومی، دست‌درازی به جنگل و کوه و کویر و دریا و... طی سال‌های اخیر که با مدد شجاعت خبرنگاران تهیه‌کننده خبر توانسته‌اند گرهی از گره‌های جامعه باز کنند و دست‌کم دست مفسدین یقه‌سفید و پرنفوذ را در مقابل افکار عمومی رو کنند مبین تاثیر فراوان این حرفه شریف در بهبود امور جامعه بشری است.

دوران سه‌ساله فعالیت شورای پنجم نیز از نخستین روزها زیر ذره‌بین خبرنگاران و عکاسان تیزبین و نکته‌سنج بوده است و اعضای شورا با درک اهمیت فعالیت رسانه‌ها و تاثیر این قشر در بهبود فرآیندها و رفع نواقص تلاش نموده‌اند نهایت همکاری و نزدیکی را با اهالی رسانه داشته باشند و از همین روی در این مدت بدون هیچ‌ شکایتی از رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای پایبندی خود را به درک اهمیت رسانه‌های آزاد نشان داده‌اند.

پس از ورود کرونا به‌کشور و شرایط دشوار ناشی از آن، علی‌رغم تمهید شرایطی نسبتاً مناسب برای دورکاری خبرنگاران پوشش دهنده اخبار مرتبط با شورا توسط روابط عمومی این نهاد به‌منظور حفظ جان و سلامتی خبرنگاران، شاهد بودیم که این عزیزان در اغلب موارد علی‌رغم امکان تهیه خبر و گزارش از منزل یا محل کار با به جان خریدن مخاطرات پیش‌رو با حضور در محل شورا و برنامه‌های مختلف جهت تهیه گزارشاتی منسجم و مستندتر، پایبندی خود به رسالت خبرنگاری در راستای آگاهی بخشی هرچه بیشتر به شهروندان را نشان دادند. این اقدام خبرنگاران حوزه شهری و سایر حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان نشان داد که خوشبختانه هنوز هم بسیارند خبرنگارانی که حاضرند از آسایش خود در سخت‌ترین شرایط بگذرند و خود را به‌خطر بیندازند اما اجازه ندهند در مسیر آگاه ساختن شهروندان تعللی ایجاد شود و این روحیه به‌جد قابل تقدیر و ستودنی است.

از این‌رو فرارسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به همه روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری شادباش گفته و از درگاه خداوند گذر از شرایط فعلی و بهبود در شرایط کلی جامعه و  از جمله محدودیت‌های موجود در انجام رسالت خبرنگاری و معیشت خبرنگاران را آرزومندم.

سید ابراهیم امینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار