کد خبر: ۸۸۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 30 July 2020

۳۱۲ میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان تهران پرداخت شده است

تابناک/ رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران به خرید ۱۳۴ هزار و ۲۹۶ تن گندم در سطح استان اشاره کرد و گفت: مطالبه گندمکاران بابت تحویل دادن این میزان محصول مازاد بر مصرف در مجموع ۳۱۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۱۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

«کریم ذوالفقاری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: محصول گندم امسال از گندمکاران ۱۶ شهرستان استان تهران خریداری می‌شود.

وی افزود: ۴۴ هزار و ۸۴۳ هکتار از اراضی زراعی استان تهران امسال زیرکشت گندم رفته بود که تاکنون محصول ۴۳ هکتار از مزارع برداشت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: ۱۱ مرکز خرید در این استان به مباشرت از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی و تحت نظارت دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی خرید گندم از کشاورزان را با نرخ تضمینی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تولید ۲۶۱ هزار تن گندم در استان تهران، بیان کرد: برداشت گندم استان از نیمه دوم خرداد سال جاری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه محصول گندم امسال از وضعیت بسیار خوبی برخوردار اشافه کرد: هر کیلوگرم گندم به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مرغ نیز بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد گوشت مرغ در داخل استان تامین می‌شود، مجبور هستیم ۸۰ درصد مرغ مورد نیاز خود را از استان‌های مجاور همچون گیلان، گلستان و سمنان تامین کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به نظارت و اقدامات در کنترل قیمت مرغ دیگر این قیمت در ماه جاری گران نخواهد شد و قیمت مرغ رو به تعادل پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری بر عهده سازمان صمت استان تهران بوده و جهاد کشاورزی مسئول تولید است اما به نظر می آید که قیمت مرغ دیگر گران نشود.

به گفته ذوالفقاری در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران قرار شد نهاده‌های دامی ارزان قیمت به مرغدارانی تعلق بگیرد تا مرغ عرضه شده را با قیمت مصوب در اختیار عرضه‌کنندگان قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار