کد خبر: ۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 28 February 2015
آیین اختتامیه چهارمین جشنواره نوجوان سالم در استان البرز پیش از ظهر امروز شنبه در پایگاه شهید فهمیده کرج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، این نشست باحضور خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان، سرهنگ خسروی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، کارشناس مسئولان اداره تربیت بدنی، معاون اداره کل تربیت بدنی استان، نمایندگان شهرداری و دادگستری، پزشکی قانونی برگزار شد.
معاون پیشگیری مواد مخدر نیروی انتظامی استان البرز در این نشست با تاکید بر نقش آگاهی رسانی و هوشیار سازی خانواده و جوانان گفت: امروزه شاهد جنگ نرم و برنامه ریزی دشمنان کشور و نظام هستیم که دمی بیکار نمی نشینند.
محرابی با اشاره به پخش شایعاتی از قبیل بی خطر بودن یک بار مصرف و تجربه مواد و روانگردانها افزود: پخش اینگونه اطلاعات غلط خطرناکترین بخش گمراه سازی و هدایت نوجوانان به سوی مصرف مواد مخدر است.
وی افزود: ترفندهای از قبیل مسکن یا آرام بخش بودن مصرف مواد مخدر و روانگردانها سرمایه های ملی و آینده را برباد خواهد داد.
وی از تمام خانواده ها و جوانان خواست تا با هوشیاری کامل درگیر این بازی ها نشوند چرا که دشمنان در فواصل دور و نزدیک بیرون مرزها نشسته اند و بدون تلفات با ارزشها  و سنن و فرهنگ باستانی و مذهب ما مبارزه می کنند.
محرابی افزود: متاسفانه کانون هدف دشمنان ما محلات شهر و روستا و مدارس است و در نظر دارند تا نسل نوجوان ما را نابود کنند که تا حدی هم موفق بوده اند.
معاون پیشگیری مواد مخدر نیروی انتظامی استان البرز تصریح کرد: چشم امید ما به دستان فرهنگیان و خانواده و همه ملت ایران است تا برای حفظ سلامت جوانان کشور تلاش کنید و مانیز نقش حمایتی خواهیم داشت. 
معاون تربیت بدنی و سلامت استان البرز در این مراسم گفت: برنامه های اجتماع محور مدارس بهترین راه مراقبت از نوجوانان و حفظ سلامت آنها است.
وی با تاکید به نقش مساجد در حمایت و مشارکت این گونه برنامه ها افزود: مساجد با درگیر کردن نوجوانان به برنامه های فرهنگی نقشی مهمی در این امر خواهند داشت.
علیزاده افزود: طرح آمایش سرزمین به ادارات کل این اختیار را می دهد که با توجه به مشکلات خاص خود، از ظرفیت های استانی بهره برداری و آسیب های اجتماعی را کم کنند.
وی افزود: کمک و همدلی دستگاههای اجرایی همچون دادگستری، معاونت فرهنگی استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باعث شده و می شود تا آخرین حد کوشش و تلاش ها برای حفظ فرصت ها صورت بگیرد تا نوجوانان سالم و با نشاطی داشته باشیم.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان البرز نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موضوع این جشنواره شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار های پر خطر بود که با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و پیشگیری از خشونت برگزار شد.
ولی الله شاهمرادی افزود: این جشنواره در قالب پنج رشته نقاشی، روزنامه دیواری، عکاسی, تصویر سازی، فیلم کوتاه و مقاله برگزار شد.
وی افزود :درمرحله استانی 505 اثر از نواحی هشت گانه آموزش و پرورش به دست ما رسیده بود که در نهایت از این تعداد در مجموع  135 اثر به مرحله استانی راه یافتند.
این مراسم قرار بود با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش برگزار شود که متاسفانه به علت عدم حضور وی خانم پارسا از کارشناسان این وزارتخانه متن پیام تهیه شده دکتر مهرزاد حمیدی را به نیابت از ایشان قرائت کرد.
در این پیام آمده بود: بهترین راه پیشگیری از آسیب ها و خطرات اجتماعی، بالا بردن سطح مهارت های اجتماعی است. همچنین برای مقابله با آسیب ها بالا بردن سطح خود ایمنی از دیگر ابزرا های ایمنی است.
 پیشگیری از رفتار های پر خطر اجتماعی امری مهم است که باید در بین خانواده ها و نو جوانان گسترش پیدا کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده بود: تاکید من این است با برپایی جشنواره های این چنینی می توان سطح خود مراقبتی و مهارتهای اجتماعی را بالا برد.
در پایان به برندگان و برگزیدگان بخش ها گوناگون جشنواره هدایایی اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار