مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: تا جایی که من می‌دانم در تاریخ دربی، پرسپولیس دو بار استقلال را چهارتایی کرده. البته این ٤ جدید که مربوط به پوکر قهرمانی است فرق می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 21 July 2020

به جرأت یکی از خوش‌مصاحبه‌ترین فوتبالیست‌های ایران شجاع خلیل زاده است؛ مدافعی که هر وقت مصاحبه می‌کند حرف‌های جالبی می‌زند و به اصطلاح تیتر‌های زیادی می‌دهد. شجاع این بار هم در خصوص قهرمانی زودهنگام پرسپولیس، عدد ۴، کل‌کل‌هایش با سرمربی پرسپولیس، آینده اش در این تیم، جدایی دوست صمیمی اش علیرضا بیرانوند و سایر مسائل حرف‌های جالبی زد که در ادامه می‌خوانید.

از بازی با فولاد شروع کنیم.
ما این تیم را به خوبی آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم اصلاً بازی راحتی نداریم که دقیقاً هم همین‌طور شد. جواد نکونام تیم خوبی ساخته و نتایج این تیم در هفته‌های قبل این موضوع را به خوبی نشان می‌داد. انصافاً در نیمه نخست نمایش خوبی داشتند ولی در نیمه دوم ما کاملاً سوار بر بازی شدیم و به گل هم رسیدیم. هر چند به نظرم در نیمه دوم باید چند گل دیگر هم می‌زدیم ولی بدشانس بودیم.

تو به سیامک خیلی نزدیکی؛ ماجرای شادی بعد از گلش چه بود؟
سیامک اسم همسرش را روی دستش تتو کرده و به او قول داده هر وقت گل بزند تتوی روی دستش را ببوسد و فکر کنم بالای ٢٠ بار هم این کار را کرد؛ حالا قرار است در بازی بعدی هم سیامک گل بزند و این خوشحالی را انجام دهد. جدا از شوخی سیامک و همسرش فوق العاده هستند و من برایشان آرزوی سلامتی و خوشبختی دارم.

با بردن فولاد، قهرمانی‌تان تقریباً قطعی شد و در رختکن یک جشن کوچک هم گرفتید.
خدا را شکر که بالاخره پوکر قهرمانی را به دست آوردیم، مبارک همه پرسپولیسی‌ها باشد. دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم. با اینکه در ورزشگاه حضور ندارند ولی همه جوره از ما حمایت کردند. ما واقعاً برای تک‌تک امتیازاتی که کسب کردیم زحمت کشیدیم و جا دارد از همه اعضای تیم تشکر کنم. در رختکن هم طبیعی بود که همه تیم خوشحال باشند و بعد از بازی جشن گرفتیم و آهنگ قهرمانی خواندیم.

و البته عدد ۴ نشان دادید و کری خواندید.
«۴» که از اولش هم برای ما بود. تا جایی که من می‌دانم در تاریخ شهرآورد، پرسپولیس دو بار استقلال را چهارتایی کرده. البته این ۴ جدید که مربوط به پوکر قهرمانی است فرق می‌کند و تفاوتش این است که حالاحالا‌ها هیچ تیمی نمی‌تواند این رکورد را بزند و ۴ قهرمانی پشت سر هم بیاورد.

در جریان بازی با فولاد چند بار با فرشاد احمدزاده بگو مگو داشتی.
بگو مگویی در کار نبود. فرشاد دوست صمیمی من است و با هم در پرسپولیس همبازی بودیم ولی از آنجایی که یار مستقیم من بود چند بار برخورد داشتیم و با هم شوخی می‌کردیم.

در کل قبول داری کمی نسبت به قبل آرام‌تر شده‌ای؟
بله، خودم هم چنین حسی دارم. البته به همسرم قول دادم در زمین آرام‌تر باشم و کمتر دعوا کنم. فکر کنم این موضوع بی‌تأثیر نبوده.

با اینکه در پست غیر تخصصی بازی کردی ولی عملکردت بسیار خوب بود؛ نمی‌خواهی کلاً مدافع چپ شوی؟
خب تیم ما در این بازی محمد انصاری، نادری و ربیع‌خواه را نداشت و من مجبور شدم به درخواست کادر فنی در این پست بازی کنم. شاید هر کسی به جز آقایحیی از من می‌خواست قبول نمی‌کردم ولی به خاطر او پذیرفتم بازی کنم. امیدوارم مصدومان ما زودتر آماده بازی شوند و من هم به پست اصلی‌ام برگردم. اینکه من خوب بودم نظر لطف شماست. من هر جا که بازی کنم از جان و دل مایه می‌گذارم، چون پرسپولیس از همه چیز مهم‌تر است. اگر هم اشتباهی داشتم هواداران و کادر فنی ببخشند و عذر‌خواهی می‌کنم.

حتماً در جریان نظرسنجی AFC قرار گرفتی؛ به نظرت از بین تو و سیدجلال چه کسی اول می‌شود؟
سیدجلال بهترین مدافع آسیاست و این عنوان حقش است. از طریق روزنامه شما از همه هواداران پرسپولیس می‌خواهم به سید رأی بدهند، چون او شایستگی اول شدن را دارد.

هواداران این روز‌ها بیشتر از هر چیزی نگران جدایی ستاره‌هایی مثل تو هستند.
به نظرم یکی از عوامل موفقیت ما در این سال‌ها این بود که کمترین تغییر را داشتیم و این موضوع کمک زیادی به ما کرد. به نظرم باشگاه باید ستاره‌هایی مثل بشار و ترابی را نگه دارد که پیشنهادات خوب خارجی دارند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و با حل شدن مشکلات مالی برای فصل آینده هم با قدرت ظاهر شویم. شاید باورتان نشود ولی کل تیم ما از همین حالا به فکر قهرمانی سال آینده و به دست آوردن گلات قهرمانی است (با خنده بالاخره یاد گرفتم پنجمین قهرمانی متوالی چه می‌شود). در مورد خودم هم باید بگویم هیچ جا و هیچ تیمی برایم پرسپولیس نمی‌شود و من عاشق این تیم و هوادارانش هستم. امیدوارم مشکلات مالی حل شود و شرایط جوری رقم بخورد که من بتوانم در پرسپولیس بمانم.

خیلی‌ها معتقدند بعد از قطعی شدن قهرمانی، بازیکنان پرسپولیس برای ادامه لیگ انگیزه ندارند و به نوعی بازی‌ها را آسان می‌گیرند، نظرت چیست؟
اصلاً این‌طور نیست و ما هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم. مطمئن باشید با تمام قوا در بازی‌ها حاضر می‌شویم، چون می‌خواهیم رکورد بزنیم، پس برای هر بازی انگیزه داریم.

علیرضا بیرانوند دوست صمیمی‌ات قبل از ترک ایران گفت پرسپولیسی‌ها مرا فراموش نکنند و مدال قهرمانی‌ام را کنار بگذارند.
واقعاً خیلی دلم برای علیرضا تنگ شده؛ به او قول می‌دهم جایش را در جشن قهرمانی خالی می‌کنیم. علیرضا فراموش شدنی نیست. مگر می‌شود کسی پرسپولیسی باشد و او را از یاد ببرد. بیرو همیشه در قلب ماست و من بهترین‌ها را برایش آرزو می‌کنم. امیدوارم علی را در بهترین تیم‌های اروپایی ببینم.

تو یکی از رئالی‌های پرسپولیس هستی. بعد از قهرمانی تیم محبوبت برای بارسایی‌های تیم‌تان به خصوص یحیی گل‌محمدی کری نخواندی؟
وحشتناک کری خواندم؛ یعنی تا چند روز بعد از قهرمانی هر روز بارسایی‌ها را اذیت می‌کردم. برای آقایحیی هم خیلی کری خواندم ولی اصلاً زیر بار قهرمانی رئال نمی‌رود و نزدیک بود دعوای‌مان شود. رئال با اقتدار قهرمان شده و نمی‌دانم این بارسایی‌ها چه می‌گویند.

حتماً بازیکن مورد علاقه‌ات هم راموس است؟
من همیشه عاشق کاناوارو بودم و او را الگوی خودم می‌دانستم ولی از وقتی از فوتبال خداحافظی کرد علاقه زیادی به راموس دارم و بازی‌هایش را دنبال می‌کنم.

حرف پایانی.
باز هم از هواداران تشکر می‌کنم؛ جایشان در ورزشگاه خیلی خالی است و این قهرمانی مبارکشان باشد. از خوشحالی آن‌ها در این روز‌های سخت خوشحالم و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات مردم برطرف شود و البته این ویروس کرونا هم از بین برود.

 

خبر ورزشی

برچسب ها: شجاع خلیل زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار