معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران درباره تعطیلی پایتخت و موج تازه‌ای از نگرانی در مورد گسترش ویروس کرونا گفت: در مسافرت به مازندران بیشترین خطر متوجه خود مسافران خواهد بود و ممکن است با این سفر کرونا را به سوغات ببرند.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 20 July 2020

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران درباره تعطیلی پایتخت و موج تازه‌ای از نگرانی در مورد گسترش ویروس کرونا گفت: در مسافرت به مازندران بیشترین خطر متوجه خود مسافران خواهد بود و ممکن است با این سفر کرونا را به سوغات ببرند.

حسین حسن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین نگرانی ما برای تاثیر بر شیوع ویروس کرونا از اماکن تجمعی مانند تالار های پذیرایی ، مراسم عزاداری ، باشگاه های ورزشی و همچنین طرح های سالم سازی دریا و مجموعه های تفریحی بود که تمامی این اماکن فعلا تعطیل می باشند.

وی با بیان اینکه شرایط مازندران حتی در برخی مناطق از پایتخت وخیم تر است ، افزود: ما نگرانی از ورود گردشگر به مازندران برای انتقال ویروس به استان نداریم زیرا کسانی که به مازندران سفر کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

معاون استاندار مازندران بیشترین نگرانی استان را از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا توسط شهروندان و مردم مازندران دانست و افزود: متاسفانه در برخی شهرها همچون آمل و بابل وضعیت به شدت نگران کننده است .

حسن نژاد درباره اعمال محدودیت های تردد درصورت افزایش مسافرت ها گفت: این تصمیم در حیطه اختیارات ستاد ملی کرونا است و باید آنها برای این موضوع تصمیم گیری کنند.

وی با بیان تعطیلی اماکن تفریحی و گردشگری مازندران گفت: ممکن است وورد مسافران میزان تردد را تا حدی افزایش دهد اما به دلیل درگیری شدید مردم استان این مسافران هستند که باید نگران باشند.

معاون استاندار مازندران اظهارداشت: طبق برآوردهای ما حضور مسافران کمترین میزان تاثیرگذاری بر پیک دوم کرونا در استان را داشته است.

با این وجود حسن نژاد به مسافران توصیه کرد که تا عادی شدن شرایط به این استان سفر نکنند زیرا ممکن است ویروس کرونا را به عنوان سوغات به شهرهای خود ببرند.

وی همچنین درمورد تصمیممات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا برای شهرهای قرمز کرونایی مازندران گفت: در حال حاضر برخی بازارها اعلام تعطیلی کردند اما سطح محدودیت ها بیش از این امکان پذیر نیست.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه هر دوره پیک تقریبا زمان سه هفته ای را طی خواهد کرد افزود: پیش بینی می کنیم از هفته آینده روند نزولی مبتلایان به کرونا را در استان شاهد باشیم.

بر اساس تصمیم گیری ستاد مقابله با ویروس کرونا استان تهران علاوه بر دور کاری یک سوم از کارنان دولت ، برخی بخش های خدماتی نیز قرار است برای روزهای آینده جهت پیش گیری از پیشروی ویروس کرونا تعطیل شود.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بابل در استان مازندران شیوع یافت و پس از حدود ۲ ماه روند نزولی آمار بیماران، بار دیگر از نیمه اول تیرماه سال جاری به دلیل آنچه که عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور بدون حفاظت فیزیکی در مجامع عمومی از جمله مراسم عزا و عروسی اعلام شد، آمار بیماران کووید ۱۹ در استان مازندران افزایش یافت به طوری که طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته در ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل یکهزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار