در سه ماهه اول سال؛
مقایسه آمار نشان می دهد تعداد فوتی های بهار99 نسبت به 5 سال اخیر تفاوتی معنادار دارد.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 18 July 2020

تابناک رضوی: طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، در بهار امسال 109هزارو943 ایرانی فوت کردند که این آمار در بهار سال قبل 91هزارو456 نفر بوده است. تفریق این دو عدد می گوید که در بهار امسال 18هزارو487 نفر نسبت  به سال 98 بیشتر فوت کرده اند. ما برای بررسی بیشتر این اعداد و این که آمار فوتی ها در سال های اخیر چگونه بوده است، به سراغ آمار رسمی سازمان ثبت احوال رفتیم. طبق آن چه سایت این سازمان در آمار هر ساله اعلام کرده است، می توان دریافت که آمار فوتی های سه ماه بهار99 نسبت به آمار سال های پیشین کمی معنادار است.

 

طبق آمارها غیر از بهار 99، آمار فوتی ها به طور میانگین در حدود 91 هزار بوده است که این رقم در سال 99 به یک باره با حدود 18 هزار فوتی بیشتر مواجه شده است. این در حالی است که به دلیل شرایط شیوع کرونا، سفرها و تصادفات جاده ای نیز به حداقل رسیده است. آن طور که رئیس پلیس راهور ناجا نیز اشاره کرد، تصادفات جاده ای در نوروز 99 نسبت به سال قبل ۶۴ درصد کاهش یافته بود.

*مردها بیشتر فوت کردند

همچنین طبق اعلام ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در سه ماه اول امسال در مجموع ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ ایرانی در کشور فوت کردند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۷۵۱ نفر آقا و ۴۷ هزار و ۱۹۲ خانم بودند.

*استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر

همچنین بیشترین میزان مرگ و میر به ترتیب در پنج استان تهران (۱۷ هزار و ۶۱۰)، خراسان رضوی (هشت هزار و ۶۶۰)، اصفهان (هفت هزار و ۵۶)، آذربایجان شرقی (شش هزار و ۴۸۰) و خوزستان (شش هزار و ۳۸۲) بوده است.

*کمترین میزان فوتی در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان

ابوترابی گفته است که کمترین میزان مرگ و میر در پنج استان ایلام (۶۸۷)، کهگیلویه و بویراحمد (۷۵۲)، سمنان (۹۷۶)، بوشهر (هزار و ۲۷)، خراسان جنوبی (هزار و ۵۲)، چهارمحال و بختیاری (هزار و ۵۴) نفر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار