میزان پرداختی به چایکاران هم ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام شد و افزود که پیگیری استانی برای پرداخت بقیه مطالبات چایکاران استان هم در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 16 July 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد که تاکنون ۷۵ درصد از مطالبات چایکاران این استان پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور گفت ، در مجموع ۲ هزار و ۸۱۷ تن و ۵۱۸ کیلوگرم برگ سبز چای به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۶۴میلیون تومان از چایکاران استان خریداری شده است.

وی میزان پرداختی به چایکاران هم ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که پیگیری استانی برای پرداخت بقیه مطالبات چایکاران استان هم در حال انجام است.

خیریان پور از شهرستان های رامسر ، عباس آباد و تنکابن به عنوان مناطق کشت چای در مازندران یاد کرد و گفت : از مجموع برگ سبز چای خریداری شده در استان حدود ۲ هزار و ۲۰۴ تن و ۹۸۳ کیلوگرم درجه یک و ۶۱۲ تن و ۵۳۵ کیلوگرم درجه ۲ بوده است.

بر اساس آمارهای رسمی ، استان مازندران با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از ۲۵ هزار باغ چای شمال کشور ، به همین میزان چای تولید می کند.

سازمان چای کشور نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را در سال جاری چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ را سه هزار و ۳۰۰ تومان است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد.چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خرداد ماه و چین پاییزه در شهریور شروع می شود که تا پایان مهر ماه ادامه می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار