رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه برخی از شهرستانها هستند که آمار تصادفات شان نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است،گفت: شهرهای مرودشت و لارستان در سه ماهه نخست امسال افزایش تصادفات داشته اند که همین امر موجب افزایش آمار استان شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 15 July 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه:سرهنگ مصطفی عباسی در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان فارس در خصوص تصادفات حوزه درون شهری،گفت: در تصادفات منجر به جرح و خسارت حدود ۲۱ درصد کاهش داشتیم و این در حالی است که در تصادفات منجر به فوت حدود ۶ درصد افزایش متوفیان در حوزه درون شهر را شاهد بودیم.
عبا سی با بیان اینکه برخی از شهرستانها هستند که آمار تصادفات شان نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است،افزود: شهرهای مرودشت و لارستان در سه ماهه نخست امسال افزایش تصادفات داشته اند که همین امر موجب افزایش آمار استان شده است.
وی با بیان اینکه با بررسی های به عمل آمده عوامل متعددی در بروز تصادفات خیل هستند،ابراز داشت: اما عمده ترین آنها عامل انسانی است که ۸۵درصد در تصادفات نقش دارند.
او ادامه داد: وقتی که وضعیت جاده خوب نباشد یا خودرو استاندارد نیست، انسان می تواند تصمیم بگیرد که با احتیاط رانندگی کند یا از آن وسیله در آن زمان استفاده نکند، همچنین یک سری علل مثل عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر عوامل موثر در افزایش تصادفات است که همه اینها نیز به عامل انسانی بر می گردد.
رئیس پلیس راهرو استان فارس یکی از عواملی که باعث عدم توجه به جلو راننده می‌شود را استفاده از تلفن همراه دانست و افزود: در صدد بسیاری از تصادفات ماچه در درون و چه در بیرون شهرها همین عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه است.
عباسی ادامه داد: سرعت غیر مجاز نیز از دیگر عوامل است که هم در درون شهر هم و برون شهری باعث تصادف می شود پس رانندگان باید در جایی که نیاز به سرعت مطمئنه است این نکته را رعایت کنند چون اگر در هر شرایطی اتفاقی حادث شود، می‌تواند خودرو را کنترل کند و هیچ گونه خسارتی به بار نیاورد.
وی افزود: تاکید ما این است که در مسیر های درون شهری و برون شهری رعایت حق تقدم در دوربرگردان ها و تقاطع ها صورت گیرد چون بخش عظیمی از تصادفات منجر به جرح و خسارت را این امر تشکیل می دهد که نیاز است رانندگان هم آشنایی به مقررات داشته باشند و هم در جاهایی که نیاز است حق تقدم را رعایت کنند که مشکلی پیش نیاید.
به گفته عباسی در سه ماهه سال جاری حدود ۸۳ نفر در داخل شهرها بر اثر تصادف فوت کردند که ۵۲ درصد آنها مربوط به شهر شیراز و ۴۸ درصد مربوط به سایر شهرستان ها است و این در حالی است که نسبت به سال گذشته ۱۱ نفر افزایش فوت داشته ایم.

برچسب ها: تصادف ، لارستان ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار